Friday, June 30, 2006

SIRKUS!

Ja, nå har det seg sånn at Silje og jeg tok en tur på sirkus for å kjenne litt på følelsene fra barndommen. Forventningene var skyhøye! Sirkus er ikke, og har aldri vært hverdagskost for meg, derfor gledet jeg meg mye. Da vi stod i kø for å kjøpe billetter (med bonuskort sef.), tror jeg vi begge følte oss litt malplasserte.. Det var bare unger og foreldre så langt vi kunne se. Akkurat da angret jeg på at jeg ikke hadde "lånt" med meg noen kusiner og fettere..
Men følelsen varte bare til vi hadde funnet en god plass på bakerste benk. Da var jeg faktisk litt glad for at jeg bare kunne se på, og ikke måtte passe på unger som skrek om sukkerspinn og pølse.. Nå kunne jeg jo konsentrere meg helt og holdent om det som skjedde i manesjen. hehe

Klovner har alltid fasinert meg, og mannen i rare sko skuffet heller ikke i dag. Han manglet den røde nesa, men gjorde narr av seg selv og publikum på en morsom og god måte. Han hadde prikkete, rød badedrakt. Han dirigerte et rockeband. Jeg lo. Silje lo å.

Overraskende nok var det et innslag med sjonglering og dribling med fotballer.. Den var ny for meg. Og så var det 4 gutter/menn som breaka(skrives det sånn??). Litt rart på sirkus, men det hadde definitivt underholdningsverdi..!

Nå høres det ut som alt var fantastisk, men jeg er litt skuffa over dyra. Sebraer, lamaer, esler og kuer kom inn, gikk rundt og rundt.. og rundt.. før de gikk ut igjen. Ikke noe triks og miks. Det var skuff. Men det var mange hunder og katter der som hadde lært seg noen skøyerstreker.

må forresten nevne at det var en kineser som sjonglerte med store blomsterurner.(sånne man kan ha i hagen ja..). Vi lurte litt på hvor mange ganger han har fått hjernrystelse under øvingene og hvor mange potter han har knust..

Følelsene fra barndommen kom definitivt tilbake. Det var gøy. Jeg koste meg. Sirkus er ikke bare for små barn altså! Neste gang det kommer et sirkus nær deg, tillat deg å være litt barnslig å ta deg en tur! Det er deilig å le litt og bare være litt barn igjen!

2 comments:

Kathrine said...

Hei på deg!

Nå skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde hatt fri den dagen dere var på sirkus.... Jeg digger sirkus! MAX! Men det var jo kjedelig at de dyrene ikke kunne noen kunster.....

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested