Monday, June 29, 2009

Anes dag!!

Endelig en oppdatering! Jeg sitter i grimstad en mandag formiddag.. Sjedent, men akk saa deilig! Kom hjem paa fredag for aa ha utdrikningslag for Ane. Lordagen gikk med paa aa styre og stelle litt, med god hjelp av mine eminente foreldre og Eldar ble det klart akkurat i tide!

Jeg hentet Ane i kristiansand med bil, men borti svingen ventet pappa med trillebaar og transport kun en prinsesse verdig! Hedersgjesten koste seg paa stolen den siste etappen til paradiset:Eide.
Vel fremme ble det champagne, gresk salat og sjokolademousse! 11 jenter kan spise de altsaa!! :) I varmen var det saa nodvendig med et bad i bassenget. 26grader var akkurat passe for prinsessene paa tur!
Deretter var det duket for aarets store moteoppvisning! I en lavo i hagen var det flust utvalg kjoler, sko og hatter. Det var visst ikke saa verst for jentene aa kle seg ut:)
Ane var dommer og var like streng som den virkelige Tyra Banks. Hun stemte de ut etter tur. I forste omgang gikk fem videre: her er to av de heldige:

En fin gjeng pynta jenter:




Dette antrekket gikk ogsaa videre:





I neste omgang ble to til eliminert, og tre gikk videre til finalen. Gunnhild, med dette antrekket var en av de som ble staaende igjen i finalen. Hun fikk andre plassen, kun slaatt av Kristiane som innforte burka paa motevisning. Det var visst vanskelig aa slaa...



Her er det lykkelige vinneren:



Etterpaa trakk vi inn i bryggerhuset siden knotten begynte aa komme.. Her ble det blotekaka, muffins og pakker. Det virket som alle koste seg og hadde det bra (forloveren er glad for det!).


Ane hadde selvfolgelig faatt prinsesseseng til overnattingen og den maatte proves av blomsterkledde piker. Etterhvert senket roen seg over jentene og natten kom snikende.
Sondag var det solfylt frokost og litt bading for oppbruddets time kom.
Det viktigste var at Ane koste seg, og det tror jeg jammen hun gjorde!:) takk til alle som kom og gjorde denne kvelden til en kveld Ane kan minnes med glede!
Gleder meg til bryllup paa Kreta. Du er fantastisk kjaere Ane! Og jeg er glad i deg!!

4 comments:

Anonymous said...

åååå så uberkoselig!! så flink du er martemor!!

Anonymous said...

Jeg har ikke ord for hvor bra dagen ble! Du er så god. Den var perfekt!!

Og for en familie du har - de stilte virkelig opp! Håper ikke det var altfor rotete etter oss. Dere har en drømmeplass på Eide.

Gleder meg til treff i morgen og/eller onsdag.

Solklem fra Ane

Kristine said...

Så koselig! Også så heldige dere var med været! :)

Anonymous said...

Takk for interessant informasjon