Sunday, October 8, 2006

Martes Jakteventyr!

Jakt!
jaja, nå har Marte endelig fått oppleve elgejakt! Det var faktisk utrolig gøy! Lørdag morgen stod vi(Esther og meg) opp kl 6 for å koke kaffe, kakao og smøre niste. Så dro vi for å møte resten av laget på skjevestad. Hehe. Mange folk der.. Godt jeg kjente Torjus å! Det regnet masse på morraen, så jeg måtte finne fram alt jeg hadde av regntøy og støvler. Skytterne trakk postnummer, og så bar det ut i skogen. Jeg var med Esther på post. Vi satt musestille og venta på elgen.. Den kom aldri til oss.. men huhei så spennende det var.. Vi spisset ørene, men alt vi hørte var lyden av vann som drypte på løvet og skrikende drivere på vei mot oss. Selv om vi ikke så elg på post, syns jeg det var fryktelig spennende. Ester og jeg koste oss i skogen blant trær og mygg:) Ekstra stas var det da vi hørte lyden av skudd fra posten ved siden av oss! En elg nede!(Et lite ungdyr.)jippi! det var gøy!
Etter siste drevet henta de ut elgen, hengte den i taket og flådde den.(For å være helt ærlig, så syns jeg ikke det var så deilig...)
Men alt i alt.. Det var en opplevelse! For de som kjenner Esther skjønner de kanskje at det å være med ho på jakt, gjorde dagen litt ekstra spesiell:) JEg er takknemlig for at jeg fikk være med og hadde en flott dag i regnet!(og litt sol:))
Kan vel kanskje ikke si at jeg kan så veldig mye om jakt ennå, men litt har jeg lært og nå har jeg iallefall en jakthistorie=)

2 comments:

Anonymous said...

sjo-ho!æljjakt er bra!
såg at du hadde vore inne på det første blog-forsøket vårt, men nå har det blitt ein ny!!

Torjus said...

Fra bekledningen gle du lett inn i resten av jaktlaget. Men det var mange som lurte på hvem "hun som var med Ester" var. Skremmende med nye folk, og med nye impulser. Det er bare å stille oppigjen Lørdag 0800 for nye eventyr :D!