Tuesday, January 15, 2008

I love New York!

New York! New York!
Den andre dagen i året 2008 dro pappa-Bjørn, Eldar og meg selv til O-store New York. Eldar studerer i New Mexico, så vi hadde 5 dager sammen i storbyen før han dro videre mot sin skole, og pappa og jeg fløy hjem igjen. Første kvelden var vi så trøtte etter den lange flyturen at vi bare fant "hotellet" og la oss tidlig. Eldar var ikke veldig fornøyd med standarden, og vi var vel alle enige om at vi ikke ville tilbringe mer tid der enn nødvendig..:)

3.januar våknet vi opp til strålende sol, men iskald vind. Minus 10 grader +vind gjorde New Yorks gater umenneskelig kalde.. Så kaldt at pappa spurte etter et kjøpesenter! Da er det kaldt! Før frokost klarte vi også å surre oss bort i Central Park, da vi bare skulle gå gjennom den ned mot sentrum..


Dagene brukte vi til å gå, se og oppleve. Mange inntrykk gjorde dagene flotte og slitsomme. Vi var ved Brooklyn Bridge, på toppen av Rogockefeller Center, på Macys, i Chinatown, i Soho, ved Ground Zero, i kirker, gikk 5th., 6th., 7th., og 8th. avenue, tok subwayen, var på kino, på Broadway-showet Lion King, gikk og gikk.. Dette er noe av det vi gjorde de dagene vi hadde i New York. Vi hadde det flott! Var ute hele dagen og bare koste oss. Det ble noen gnagsår og slitne kropper, men minimalt med klaging fra turfølget. Jeg fikk en betennelse ved visdomstanna mi, men levde lykkelig på amerikanske piller:) Funket fett..


På toppen av Rockefeller building. Med utsikt over Central Park. Vi bodde ca på mitten av parkens venstre langside. New York er faktisk litt større og lengere å gå i enn man skulle tro..:)



Eldar på bryggen foran Brooklyn Bridge.
New York er strålende og anbefales på det sterkeste!! Sikkert enda finere når det er vår/sommer og det er litt grønnere i central Park og rundt forbi. Og kanskje enda bedre å shoppe når man ikke har med seg to gutter... hehe.


1 comment:

Anonymous said...

følte det ble mest meg og mitt da jeg ringte i går :( så jeg ble glad for en new york-update på tampen av dagen i dag! høres ut som dere har kost dere masse. og jeg tror new york fikk deg på kroken - kanskje blir det Deg, Meg, Vår og New York en gang? natta søte:)