Sunday, March 15, 2009

Refleksjoner

søndagen må da virkelig være dagen for tanker og takknemlighet. Livet foranderer seg så fort, jeg klarer ikke alltid oppsummere. Da må man nok bare ta seg litt tid til det.
Helomvendingen i livet mitt var nok sommerdagen jeg skrubbet en gravstein og jeg fikk telefonen fra NMS i stavanger. Aldri hadde jeg ofret stavanger en tanke. Det var jo virkelig ikke noe sted for meg!! Men gang på gang lærer man at livet tar vendinger man ikke er helt forbredt på.
Etter uker i en litt desperat ensomhet, løsnet det seg i stavanger også. Guro kom tilbake fra ferie og jeg er så takknemlig for at hun er her i nærheten. Jeg fant en fiin leilighet som jeg trives i, og vennene mine "dukket" plutselig opp fra intet. Johanne, Linda, Anette og Gudrun gjør alle livet mitt litt bedre:) Og heldigvis har ikke mine gamle venner fra sørlandet gitt meg opp heller! Jeg har fått det ærefulle oppdrag å være forlover for to av de fineste pikene jeg vet om, Ane og Kristine. Gleder meg til det!


Og så har jeg, som dere vet, blitt kjent med en gutt ved navn Arild. Det er kanskje den mest betydningsfulle forandringen i livet mitt det siste året. Jeg er såååååå utrolig glad jeg har møtt denne kjekke gutten! Når man så skal reflektere litt, så blir plutselig livet litt kort. Det går så altfor fort. Jeg vet jeg har sagt det før, men jeg rekker ikke alt jeg så vedlig, vedlig gjerne skulle hatt tid til. Men jeg prøver å sette pris på de tingene jeg får tid til å oppleve! Og i vår er det dette som fyller mitt hjerte med solskinn:
-Arild
-forlover for rosevin-og kjoleelskende, søte Ane
-bryllupstur til Kreta i juli Ane + Audun
-forlover for superstudent og reiseglade fine kusine Kristine
-bryllup i Arendal:) Kristine+Ove
-En helgetur til Nord Odalen i bryllup til Pernille i mai. Jentetur over fjellet i bil med Anette
-Familietur til Rauland! Stas med pappa, mamma, søsken, tante, fetter og Arild. Gleder meg:)
-Helgetur til Riga! Det er bare to uker til! Tur alene til kulturelle og flinke Pene Inger Johanne!
-Påske hjemme hos mamma. Og forhåpentligvis et møte med Kathrine og et glimt av Daniel?? Besøke bestemor og bestefar! Spise tapas hos tante Åse (Sant Kristine??)
-Bryllup i Sandane Gudrun+Henrik. Være toastmaster sammen med I.J. Blir spennende!
-sommerhelg i farsund.
Andre ting jeg gleder meg over:
-en utfordrende jobb. (Hvor det forhåpentligvis snart roer seg litt)
-snart varmt nok til å trene ute istedenfor inne hele tiden.
-jentekvelder med vin og jentesladder
-helgeturer til sveio. Bli bedre kjent med Arild og hans venner og familie:)
-quiz, bowling og gode venner

Det ser ut til å bli en fin vår i år!



I takknemlighet
-deres Marte

4 comments:

Kristine said...

Så koselig innlegg! :) Vi kan nok alltids få til et tapaslag i påska ja:)

Synes forresten jeg drar kjensel på det fine bildet på slutten her! Det var en koselig kveld! :)

Gla i du, søte Martemor

Anonymous said...

Tante Åse er takknemlig for at du deler tanker og bilder med oss alle! Leser alltid bloggen din med stor glede.
Jeg gleder meg til å spise tapas med deg her i påska - for det skal vi da få til!? - og til hytteturen etter påske.
Skjønner at du har det travelt, men husk:

Stagnasjon
er ikke noe
videre

(Niels-Fredrik Nielsen)

Anonymous said...

Kjempe fint å få ta del i dine refleksjoner....
Fortsett å se "The bright side of life" Gla' i deg og alle "gullklumpene" som "henger" over skrivebordet!

Anonymous said...

jeg blir så glad av deg! vi er ganske mange som er takknemlige for nettopp deg og. tenk det, du.
skal du til sørlandet hele påsken? vi har tenkt oss på hytta til auduns familie siste helga i påska, ellers ingen planer. -ane