Wednesday, October 21, 2009

Sauer

Av og til ligger jeg våken og får ikke sove. Da teller jeg sauer! Det er jo sagt at å telle disse ulldottene skal være godt for nattesøvnen. Mine sauer hopper over et solid tregjerde. De er store, runde, myke og ullete. Det er idyllisk grønt gress og blå himmel. Tegneserie aktig. Alt ligger til rette for sauetelling. Så der ligger jeg med øynene lukket og teller sauene som hopper over gjerdet. Forventningene til soveutslag er store. 1 sau, 2 sauer... 3sauer (merker jeg blir litt søvning..), 4 sauer (nesten falt inn i søvnen). MEN SÅ! 5.te sauen. Den snubler i gjerde og detter som en tung potetsekk med hodet først. Alt faller i grus. Den sjette sauen havner oppå den 5.te. Det er kaos og det hele ender i en haug brækende sauer oppå hverandre. Bråkete, gjørmete og fulle av skitten ull.

HVA GÅR GALT???

5 comments:

Mamma Kathrine said...

Det der er et kvinne-fenomen, kjære... Alle tankene (eller sauene om du vil) løper løpsk, og vi klarer ikke å kontrollere hodet lengre.... :) See?? Skulle ønske det gikk an å skru av hjernen av og til. :)

Bestemor said...

Fikk et råd en gang: Lukk øyene og pust rolig. Tenk deg at du ligger og duver på ei hvit, myk sky
høyt i det blå! Vet ikke om det funker, men i alle fall bedre enn å prøve å telle de dumme sauene. Sov godt og drøm søtt!

Anonymous said...

Prøv deg heller på noen kenguruer, de er bedre til å hoppe! Hilsen bestefar

Kristine said...

Det hjelper vel ikke stort, men du kan jo trøste deg med at jeg ligger våken stort sett hver eneste kveld/natt. Mager trøst, men du er ikke alene:)

Renate, Eirik, Melina og Marielle Kjær! said...

haha... stakkars sau! høres ut som noe ally mcbeal kunne tenkt;o) håper alt er bra med deg ellers i livet;) klemmer fra oss!