Saturday, June 26, 2010

Vendinger og saker i kasser

Nå sitter jeg her. Med en kopp te og grovbrød med rørte jordbær (fant jordbær i frysa, som jeg husket å ta opp i går- flink). Det er lørdag. Snart kommer mamma og pappa. De skal hjelpe til med flyttting. Guro skal flytte inn og jeg skal flytte ut. Dvs, jeg skal ikke flytte helt ut. Jeg skal flytte inn på gjesterommet. Livet tar vendinger, og da må jeg følge med. Et år skal jeg bo i Sveio med Arild. 50% hjemmekontor har jeg fått, så jeg kommer til å pendle. Da er det godt man kan leie seg inn hos storesøster!
Men jeg sitter fortsatt her. Ser på eskene som står pakket. De fine eskene fra Ikea. Så mange skatter. Så mye rot. Så mye jordisk gods. Nå skal mye stå i kasse frem til neste sommer/høst. Da jeg igjen skal åpne de i et nytt hjem på sørlandet. Det er ikke lenge til.
I den andre enden av rommet står også en liten haug. Det skal jeg ha med til Sveio. Blomster, mat, puter, vinskapet jeg fikk av mamma, bilder og bøker. Ting jeg ikke klarer å pakke bort. Og som får plass i en bil..
Gjesterommet er fult. Jeg tenkte i går på om gulvet i dette gamle huset tålte vekten av alt dette. Men så slo det meg at det ikke er falleferdig, eller knirker i gulvene, og at vi har vært veldig mange mennesker her samtidig. Det er jo ingen som har hørt om gulv som dette sammen, bare fordi det er mange ting i et rom??

Fortsatt sitter jeg her. Nå må jeg drikke opp teen og sette meg i sving. Når Arild våkner skal jeg sette han også i sving. Det må støvsuges.
Ha en fin lørdag alle sammen. Med eller uten flytting.

4 comments:

Mamma Kathrine said...

du er flink med pakkinga, Martemor! :) Jeg gleder meg VELDIG til du skal åpne de "sørlandskassene"! :)

HÅper dere får en fin lørdag!

Klemmer fra morgenfuglene

daniel og kathrine

Anonymous said...

fine ord, fin livsfilosofi
gleder meg veldig over sørlandskassene :)
ane

Anonymous said...

hihi - så ikke at kathrine hadde skrevet akkurat det samme :) sørlandskasser får bli et nytt ord.

Kristine said...

Kasser som skal åpnes på Sørlandet neste år sier du? Vi har også noen av de;)