Tuesday, November 9, 2010

2årig Kjærleik


LOVE
2år har jeg vært så heldig å få være sammen med Arild. 2år!! I dag!
Og nå skal vi snart gifte oss! (hurra!)
Hva har vi brukt de to årene til?
Vi har blitt bedre kjent!
Vi er blitt beste-venner.
Vi er blitt kjent med hverandres familier.
Vi har reist.
Vi har kranglet (litt).
Vi har ledd.
Vi har grått.
Vi har vokst!!
Vi har lært å respektere og verdsette hverandre for hvem vi er.
Vi har pleiet kjærligheten.

-og vi er fortsatt forelsket.

Til deg min kjære: Eg elske deg!



Og med tanke på det forestående bryllupet, legger til dette diktet av Henrik Wergeland:
Den gang var rådet å velge den nærmeste, godt det er det enda:)

"VALGET:

En simpel Yngling spurgte gammel Mand:
"Siig hvem af disse Tvende skal jeg tage
til Ægtemage:
en af min egen, en af bedre Stand?
Jeg er saa heldig nu at kunne vrage."

Da løfted Gubben Kjep, det Aldrens Vaaben,
henpegende paa lystig Drengetrop,
som løb omkring med Svøbe og med Top,
og sagde: "hør, de spaae hvad du skal gjøre!"

Den Yngling nærmed sig da Drengehoben,
og faaer da høre
et Pokkers Skrig, en evig Raaben:
"den Nærmeste! tag den, som er dig nær!"

De Drenge vistnok mente Toppen; men
vor Yngling tog det Raad, og gik saa hen
og tog sin Nærmeste: sin Lige,
den simple Pige."
-Henrik Wegeland

6 comments:

Eldar said...

Gratulerer med dagen begge to!

Kristine said...

Dere er heldige, begge to:) Gratulerer med dagen! Håper dere får feira litt i dag, selv om det ikke er så lenge til neste store feiring:) Det er viktig med litt hverdagskos, men det tror jeg egentlig dere er gode på! :)

Pernille og Daniel said...

Hipp hipp hurra for dere begge to;)
Vi gleder oss til bryllup:)

Mamma Kathrine said...

Guri malla som tida flyr i godt lag!! :)

Gratulerer med dagen, Arild og Marte! <3

Anonymous said...

Gratulerer med dagen!!
Ja, tida flyr - ta vare på dagene og hverandre!!
Vi kan i dag feire 54 år, 2mnd og 2 dager med nystekte vafler og kaffe!
Var på Livsglede for eldre i formiddag!!!!!!

Bestemor og bestefar

Anonymous said...

Du er best min kjæreste i heile verden! Eg elsker deg også! Klem fra Din A