Wednesday, November 28, 2012

Juleplan nr 1.

Nå har jeg lest gjennom mange av førjulsinnleggene på bloggen de siste årene. Mangel på tid, men samtidig glede for det som kommer er gjengangstema. Slik er det også i år. Jeg gleder meg voldsomt til jul! Men kunne ønske jeg hadde mer tid til de små tingene!
Så i år innfører jeg et nytt element; jeg prøver å få tid til de små tingene som gir de store gledene innimellom (istedenfor å bare klage over alt jeg ikke får til..). Jeg hører på julemusikk mens jeg lager middag, julekalenderen er allerede hengt opp til nissejenta vår, kjøkkenskap og skuffer er julevasket. Noen julegaver er handlet inn. Vi planlegger julebesøk til farmor Inger til helga og har en plan for de fleste resterende gavene. Vi er i rute. Og det føles så godt! Nå mangler kaker, vask, resten av gavene, pynting og diverse. Men i år skal vi prøve å jevne det ut og gjøre alt dette med glede. Litt av gangen. Ikke alt på en gang!
God plan!

Ha en deilig førjulstid dere!

3 comments:

Mamma Kathrine said...

Tror jeg også benytter meg av din plan :)

Anonymous said...

Samme her - planen er super!!

Oldemor

Grandtante Åse said...

God plan, ja! - og husk at hvis du ikke har tenkt å feire jul inni skapet, er det ikke nødvendig å vaske der...