Tuesday, December 23, 2014

God jul til alle og enhver!

Nissen i barnehagen sa ikke "hoho", han sa "God jul til alle og enhver". Så da er det vel det nissen sier da….:) 
Nå er det lillejulaften og i morgen er det selveste julaften. Her i huset gleder de to mellomste seg mest tror jeg. Vi to har vært klare for jul leeenge. Men vi har hatt en fin desember (enn dog travel) og har gjort mange "juleting" for å komme i stemning! Nå er gavene pakket, strømpene ligger nysydd på kjøkkenbenken med mandariner, smoothie og en kake i:) Vi gleder oss til jul! 

Søndag hadde vi huset fult med 21 store og små på grøt. Nå har vi hatt familiegrøtfest så mange år at vi vel kan kalle det en tradisjon?! Kjempekoselig!! Etterpå var jeg i kirka og fikk julestemning med "vi synger jula inn" sammen med Ingrid. 

I går fikk jeg litt tantetid med Anne Karin i byen og gjort klar de siste julegavene på kvelden. I dag har jeg og barna kost oss MASSE og hatt en super lille-julaften mens pappaen var på jobb. Frokost hos oldene, grøt og pepperkakepynting hos bestene, samtlige med en god porsjon lek!

juletrepynting på lørdag! Måtte jo være fint til grøtfesten! 

Veldig stas å være med å pynte i år!

Alltid stemning på juleinnsynging!  
Tøys og tull og fanteri. Og kos.  
På tur til naboene! Flink storesøster på frossen vei! 

Utgangspunktet for dagens aktivitet i Eide:)

Smake er lov…:)

Blei så fint atte:) 
Full konsentrasjon med glasuren! 

Nå gjenstår det bare å ønske alle god jul! Her har vi ikke 7 slag, ikke rene vinduer, ikke vasket bilene, ikke alt på stell. Men vi har alt vi trenger og mere til! Og vi har en velsignet stor og fin familie! Vi har julestemning og barneglede! Jeg gleder meg SÅ til i morgen! Og jeg håper dere alle får en fin jul! 
Og så må vi jo huske på at Jesusbarnet som har bursdag! Hipp hurra og gratulerer med dagen! 

Marte 

3 comments:

Kristine said...

God jul til alle og enhver i storfamilien! :)

anne said...

Takk for en fin julehelg med dere og alle di andre. Helt fra søndagsgrøten til i dag har vært tipp topp :)

Anonymous said...

Vi takker også for at vi har en så stor og flott familie, for alt vi får være med på :)
og nå sist: pinnekjøtt-middag i dag! Supert!!
Takknemlige Older