Saturday, December 9, 2006

Julebord!




Da var kvelden kommet, Martes første julebord! Min broder Sondre skulle ha julebord med jobben(Igland industrier), og jeg ville sef være med.. Praten rundt sveiseapperatene der han jobber går lett og lystig og snart hadde Sondre funnet en kavaler til meg=) hehe.. Selv fikk han litt "tidsnød" med å finne dame, og enden på historien er at Kathrine ble med. Og dermed var det klart; Kathrine & Sondre og Marte & Tom reiste på julebord på strand hotell.

Det ble en minnerik kveld! For det første fikk vi jo deilig mat. Julemiddag og meget attått.. Men etter noen timer rundt bordet(med prat og mange rare folk), begynte bandet med jørn og bjørn å spille lystig dansemusikk. Det rykket i dansefoten og det tok ikke lang tid før det var mange "senior-par" på danseguldet. Og jammen tok det heller ikke lang tid før Kathrine og jeg også fant veien dit. Vi slet litt med å få gutta med ut på dansegulvet, men etter maaange sanger kom de to også snikende ut på gulvet. Vi fikk svingt oss noen ganger der! hehe.. Ingen av oss KAN vel egentlig danse, men gøy var det iallefall. Gutta fant ut at de gjerne kunne dele litt på damene sine, så Kathrine og meg dansa med opptil flere andre industriarbeidere=)



Vi hadde det flott, og de gamle rundt oss lo og humret av den ungdommelige iveren vår.. Sondre og Tom må nok svare på mange spørsmål mandag morgen, for nysgjerrige er de der folka iallefall!!

Mitt første julebord må vel sies å være vellykket!! (Noen mener kanskje at et vellykket julebord er å ende opp dritings under juleduken, men nå tror jeg at jeg har motbevist det.. For egen del iallefall).
Det var en sårt trengt pause etter mange uker med eksamenslesning. Og hva er vel ikke da bedre enn en kveld med gode venner, latter og moro?? Det var deilig!

3 comments:

Mariann, said...

ditt første julebord? i ein alder a 22..ca?

Marte said...

er det unomrmalt det?? oj..

Anonymous said...

nja... vett enkli ikkje,, i min verden så..