Monday, December 25, 2006

Julefred!

Endelig! Julefreden har senket seg over landet. Det er godt. Jeg vet det ikke er alle som gleder seg til denne årstiden og jeg tenker på dem. Men det er så fint å se mennesker som har stresset og nå endelig finner tid til å slappe av. Jeg var kirkevert i Grimstad kirke under julegudstjenesten i deg, og det var flott. Det var helt fult av mennesker. Kanskje er det mange som bare går i kirka bare for å gjøre det julaften.. men jeg tenker at det er fint de går likvel. Selv om ikke alle er kristne, er de jo tilstede og hører julesalmer og budskapet. Kanskje de får med seg tre ord og forbinder jul med kirke og Gud, og da tenker jeg at det er godt. Det er en spesiell stemning på julegudstjenesten. Vanskelig å forklare. Men det er fredfult.. Vi er ikke alle like, men jeg håper alle kan kjenne bitte litte granne på denne julefreden.. Senke skuldrene og finne juleroen. Kristen eller ikke. Fred er fint.

1 comment:

Anonymous said...

Vi er heldige som får feire jul i fredfulle omgivelser - med dem vi er glad i. Det er det som betyr noe! Glad jeg har deg :)