Friday, May 18, 2007

17.mai!!

Så var det 17.mai igjen! I Grimstad var det strålende sol og varmt i været! En nydelig dag. Vi begynte tidlig med familiefrokost klokka 8(.. og folk sier det er "fri"dag??). Guro fant ikke bunadssølvet sitt, så etter en times desperat leting fikk hun mitt og vi dro avsted til byen og barnetog. Hipp hurra! Eldar gjorde det stort med klassen sin, med egenproduserte sanger, fane og duske"damer"... Som læreren sa; "Noen trenger mer oppmerksomhet enn andre..."
Det ble mye venting, toget var jo fryktelig langt! Etter barnetoget tok vi turen til bestemor og bestefar, hvor vi fikk mat og kaffe. Koselig! Sondre og jeg reiste til byen for å få med oss russetoget. Men som alltid; en gedigen skuffelse. Dette var dårlig! Så etter mer venting, og is på brygga, var det tid for borgertog. Her var det mye forskjellig. Ikke alle som er like oppfinnsomme, men tror det er mange som liker å vise seg fram=) Jeg ble med Tensingerene mine den siste runden og måtte få med meg da de sang på torget. Bra jobba av de som møtte fram!

For en lang dag.. Etter toget reiste jeg hjem til mor og far. Her ble det tid til litt kake og noen timers eksamenslesning før jeg fant veien til senga. Atter en 17.mai er over. Fint å møte så mange kjente, men ikke like stas med nasjonaldagen som da jeg var 8..:) Hipp, hipp hurra!

2 comments:

Øistein said...

Yeeeeeeeeeeey!! :)
17. mai er moro..
Gleder meg alt til neste år.. ;)

Anonymous said...

ååå.. e au vil være i grimstad på 17.mai.. savner borgertog, 17.mai-tale på torget og dårlig russetog e..