Wednesday, May 7, 2008

Høydehopper??

Mor og jeg hadde oppe en liten sak i dag. Som kjent er jeg i en prosess hvor jeg må finne ut av hva jeg vil og kan og skal til høsten. Vi snakket om farmor og ting og tang der borte. Blant annet høydehoppestativet i fjøset. Der står det. Og støver bort. Da jeg var liten hoppet vi hos farmor. Vi kunne stille inn og måle. Det var skikkelig fine greier. Mor og far ønsket å ta det med til Grimstad da vi flyttet. Tante sa nei. Det måtte stå til arveoppgjøret sa hun. Og i fjøset står det. Enda. Støvete. Ubrukt siden den gang.
Tenk om jeg hadde fortsatt og hoppe. Kunne jeg vært proff??:) (Helt teoretisk spørsmål..)
Bestemor var flink. Mener hun selv.. Hadde jeg gener?
Skeptisk. lite sansynlig at jeg hadde vært høydehopper ja. Men da hadde jeg iallefall vært uten valgproblemene.
Rare ting man kan prate om. Sola gjør meg ør.

3 comments:

Torjus said...

ja tror nok sola gjør deg ør. :P
Men litt seriøst tror jeg at valget haddet kommet engang uansett. Kanskjer på et annet tidspunkt, kanskje i en annen form. Men en gang hadde din imaginære høydehopper karriære tatt slutt. Hva da?

Marte said...

Da hadde jeg vært rik. Kunne trekt meg tilbake fra mediaverden, kjøpt et lite koselig hus og nytt sola i hagen min. Ja. Sånn hadde det nok blitt.

Torjus said...

Ja, men da har du jo tatt et valg da! Forutsetningene var andeledes, men du tok et valg!