Wednesday, April 1, 2009

1.April på NMS-HA

Jeg syns det er litt morsomt når vi spøker på jobb... Og i dag var det liksom veldig lov:) I morges sendte en konsulent ut følgende melding:

"TV2 har lyst til å sette søkelys på hvordan NMS arbeider idag. I den forbindelse ønsket de å lage en realityserie tatt opp på huset her.
De vil gjerne følge noen enkeltpersoner både her på jobb, på fritiden og gjerne også privat. Lederne på huset blir selvsagt med, men utenom dem er også følgende personer foreslått: N.N. for å få et innblikk i informasjonsarbeidet, Marte Undheim for budsjettarbeid, N.N.reisetjenesten, N.N. om hvordan det er å være misjonær i Norgestjeneste + N.N i forhold til leirsteder, eiendommer og driften av huset.
Det var dessverre ikke mulig å utsette dette til over påske, så TV2 teamet kommer allerede i dag kl 12.00. Håper dere som er utpekt tar dette "på strak arm", og er velvillige. Vi andre kommer også til å bli filmet men ikke ha teamet med oss hjem osv...
Beklager at det ikke blir så mye tid å tenke seg om på, men håper at dere er sporty og stiller opp."

Dette kunne jeg jo ikke la gå forbi i stillhet (DET kjenner dere meg såpass til å vite...). Så jeg sendte ut denne meldingen:
"ohhhh Yessssssssssss!! Dette har jeg DRØMT om!!
Filmstjerne:)
Og så får jeg ta de med hjem?! Så jeg kan vise frem de nypussede vinduene mine? Hurra.
Siden de kommer i dag, setter jeg bare opp de reviderte budsjettene, slik at jeg har noe fint å vise frem. Så slipper dere andre å bry dere om det i år... Kutter der det ser greit ut (dvs jeg prøver meg på et overskudd rundt 20mill- slik at vi kommer i null perioden 2008-09) , det blir nok mye over hele linja. Store poster som lønninger, reiser og lignende vil nok bli redusert betraktelig. Jeg tar det litt etter "hvem jeg liker-prinsippet", så blir det nesten rettferdig. Innvendinger til denne måten å drive budsjettarbeid må være meg i hende innen klokken 09.23 i dag. "

Det morsomme er reaksjonene etterpå..:) Jeg ble lovet hus på misjonsmarka, herrer holdt døren oppe for meg, det ble blunket og smilt og andre spurte etter lister slik at de kunne føle seg trygge. Det ble også gitt lovord om mengder sjokolade.
Jeg ler...! Og takk for at vi har 1.april avogtil. Godt å se misjonsfolkets lune humor... hehe

1 comment:

Bestemor said...

Kreative folk i NMS! Her er bare "snille" eller kanskje trege folk - vi lurer ikke hverandre!!