Sunday, September 5, 2010

Super helg!!


Noen helger er bedre enn andre. Sånn er det bare. Og denne har vært en sånn fin helg. Fredag fikk jeg blomster og sjokolade av min kjæreste. Maud var bare søt. Kake ble bakt og grillmat spist på verandaen i sola. Utpå kvelden reiste vi ut i båt med Hege, Svein Olaf, deres to små, Edvart, Cathrine og Tiril. Boat-in kino på Tjernagel. Det var idyllisk. Romantsik vil jeg påstå. Mamma Mia rullet over en hvitmalt båtnaust-vegg, holde hender og stjerneklart.

Lørdag formiddag kom mammaen og pappaen min opp. Som et lite plaster på såret for at de gikk glipp av FMU-loppisen i år, dro vi på en lokal auksjon. Det var lite, men allright. Auksjonen bringte med seg nydelige kopper og skåler, heklet duk og fin lampe.

Suppe med påfølgende bløtkake ble inntatt etterpå i Gullvegen 1557c. For første gang møttes mine foreldre og Arilds foreldre hverandre. Det gikk gullfint!!
Litt bryllupsprat og hjelpende tanker senere, så bar det opp til mine kommende svigerforeldre. GOD kyllinggryte, god drikke og god eplekake stod på menyen. Det ble en flott kveld! Jeg er så glad og takknemlig for at de kommer så godt overens (selvfølgelig gjør de det, siden det er så hyggelige mennesker alle sammen, men man kan jo være litt nervøs før dette likevel...).

I dag hadde vi felles frokost med egg og bacon hos oss. Det var også koselig. En ny dag med deilig sol!! Sjøhuset i Buavåg ble besøkt og så dro vi alle ut til Ryvarden fyr. Stille hav og skyfri himmel gav oss en flott opplevelse. Vafler og kaffe var også godt!

Grillmiddag på verandaen avsluttet et fint besøk av mamma og pappa. Jeg kjørte med dem ned igjen, og nå er jeg i stavanger.

Og tenker på at jeg er heldig. Som får gifte meg med Arild Hovda!!!:)

4 comments:

Anonymous said...

Åhh! Men eg er enda heldigere! Som får gifte meg med Martemor! ;-)

Super helg dette har vært!

Glad i deg, din A!

Anonymous said...

Høres virkelig ut som ei super helg!!

Gleder oss med dere!!

:) Bestefar og :) Bestemor

Kristine said...

Så søte dere er:)

Anonymous said...

ma sjekke:)