Thursday, September 27, 2012

Fra genser til kosebukse i ULL!

Amanda og jeg er hjemme alene mens Arild er på guttetur! Hønemor sover godt og jeg benytter fritiden til noe annet enn tv og data:) I dag sydde jeg en overall bukse av en gammel ullgenser. Den er god, myk og varm til høst og vinterbruk.




Har du lyst å prøve? Hiv deg rundt. Dette er faktisk bare ett stykke av en stor genser. Klipp og sy sammen. Kantebånd og knapper til pynt, og så den klar til bruk!:) (Jeg bare nevner at det ikke er så vanskelig...). 


I iveren glemte jeg selvfølgelig å ta bilde av genseren før... Men jeg tok et midt i klippeprosessen:

Her klippes buksa ut i ett stort stykke. Enkelt og greit. Jeg klippet litt langt opp, så måtte sy litt igjen foran og bak. Jaja. Sånn er det bare...:)
Nå gleder jeg meg til mini våkner og kan prøve den! (Det blir ikke aktuelt klokken 4 i natt uansett altså...).
Andre tips til hvordan bruke avlagt ullklær kommer kanskje litt senere i høst. Det kommer litt ann på hvor mye overskudd jeg har nå når jeg har fått jobb (!).
God høst!

7 comments:

anne said...

Den blir god i høstkulda.
Kjempefin!

Gudrun said...

Den var råstilig. Går det an å bestikkelser deg slik at du lagar ein slik til Aigrid også?? Amanda er superheltinne som har deg som Mamma :)
Gudrun

Gudrun said...

Haha, her blei det mykje godt iPad språk. Reknar med du forstår om du legger til litt godvilje;)

Marte said...

haha, jeg forstår:) Jeg skal ta meg en tur på fretexen og se om ikke jeg finner en genser som hadde passet fint til Sigrid. Som bukse altså:) Og så skal jeg prøve å lage en til. Garanterer ikke at den blir superfin, men nå har jeg jo sagt at det er så lett....;) hihi. Sier fra jeg.

Ragnhild Mestad said...

Du er god!! Har du fått jobb? Fortell mer.

Anonymous said...

Stilig!!

Oldemor

Kristine said...

Venter spent på bilde av Amanda i ny bukse :)