Monday, November 18, 2013

Fra ingenting till mangeting

Mandag er visst bloggedag.. Helgene har en tendens til å fylle seg opp. Denne helga hadde vi ingen planer, men har allikevel gjort en hel del. Det er jo gøy! Men når jeg skriver om det etterpå, ser det litt stress ut…:) Men med små folk i familien er det ofte bedre å gjøre mye, enn ingenting!

Frædda koste vi oss med pizza og et glass rødvin. Helgefølelsen på topp! 
 Lørdag begynte vi dagen med Skype med farmor og farfar, en veldig koselig ting vi gjør sammen. Så begynte Arild og Amanda og jobbe i veden, mens Theodor og jeg tok med oss oldemor på julemessa på triangelhuset. Masse folk og veldig godt og varmt.. Vi vant en blomst hver og var fornøyde med det! 


Resten av dagen var vi i Eide, mens Arild jobbet med ved. Vi traff tante P-Åse også:) 

Søndag fartet vi skikkelig rundt, men jeg hadde ikke strøm på mobilen, så ble lite bilder gitt… Men vi var i kirka på Fevik, Amanda fikk gå på søndagsskolen for første gang (og det var stas). Kirkekaffe og kos med Markus fra barnehagen. Amanda laget kort til bestefar og oldefar (og jeg som trodde det var så stas og gi slikt til beste og oldemødre…). Så reiste vi videre til Hove for å gå tur. Der fant vi en skatt (anbefaler Geocaching på det sterkeste- gøy for store og små)! Spiste middag gjorde vi også der ute- sammen med en million (ca) andre turgåere. Etterpå tok vi turen til tante Inger og co hvor vi fikk deilig kake og is. Amanda syns det er så stas med Ragnhild, så hun koste seg virkelig! (Vi andre gjorde også det altså…:))


 Da vi kom hjem la ungene sine fint og jeg reiste til Slije og fikk luksus-kvelds med hummer! Det var kjempegodt! En skikkelig koselig jentekveld:) Trengte det nå! 

I dag er det mandag ja, og minimann har hatt økedøgn (tror jeg det må være). Han begynte akkurat når jeg skulle legge meg i går kveld, klokken 23.15. Deretter har han spist hver 2.time gjennom hele natten og dagen (om ikke enda mer på ettermiddagen i dag). Nå sover han, men sover mer urolig i kveld, enn han har gjort på flere måneder. Håper han snart er fornøyd med melka og vi kan gå tilbake til normalen. Slitsomt for både mor og sønn dette. Heldigvis er han veldig blid mellom måltidene da. Sånn som her: 

1 comment:

Anonymous said...

Fine bilder - med mye kos :)

Oldemor