Wednesday, April 23, 2008

VÅR!

Sola har glimtet med sitt nærvær i over en uke. Jeg er takknemlig!
Det har blitt grill, sol og venner på taket hos Johanne og Ingve, grilling og spill hos mor og far, tur i skogen, is i byen, late timer i hagen og solbrent hage. Det er deilig!!

Som sola går fra øst til vest, går også livet forbi. Det er snart eksamen og det blir mange timer på biblioteket fremover. Det er vante tak. Jeg har vært her før. Jeg vet hvordan det blir. Stritt. Bare fordi jeg alltid må gjøre så mye annet. Men jeg har vært flink. Stilt på skolen med minimalt fravær. Hvor ble det av kantinepausene? Kaffen? De har vært der. Bare på gode tidspunkt. Jeg undres.. Er jeg blitt flinkere? Mer selvstrukturert? Eller er det bare fordi jeg ikke har noen å skulke med? Jeg velger å tro det første.

Jeg leser nå. Prøver. Hardt. Det er vanskelig. Og til fredag må jeg ha en pause igjen. Da skal jeg til Skottland. Huhei. Det blir så bra! Jeg tenker på det, og ikke på bøkene..

Det er sol på himmelen, stjerner om natten og jeg er på helt andre planeter.

4 comments:

Mamma Kathrine said...

jeg undrer... Hvordan har hagen blitt solbrent?

Anonymous said...

hehe.. nå kan du undre...
Mye sol på en gang. Da blir hager og neser solbrente. same, same:)
-Marte

bestemor said...

Hei Martemor!
Nå ble du vel overrasket!
Lykke til med lesing og kos deg i Skottland! Oppfør deg pent!

Torjus said...

Ref:bestemor

Kan bekrefte at Marte oppførte seg pent og var en flink reiseleder!