Wednesday, April 30, 2008

Skottland forever:)

Nå har jeg tenkt lenge og vel på hva jeg skal skrive om Skottlandsturen. Blir nok informativt dette... Det er mye å si, og mye som ikke trengs å si. Jeg får ta med litt ymse:)
Kjetil, Kjetil, Even, Åge, Nils, Jostein og meg dro fredag over til Skottland for å besøke Torjus. Man kan nok spørre seg om hvorfor jeg var eneste jenta.. Men sånn ble det bare:) Det er fint, tøft, mandig, tullete og litt skremmende å reise på guttetur. Men mest moro. Vi kom oss uten problemer på fly og tog og møtte Torjus i Glasgow. Deretter dro vi rett til Edinburgh, hvor vi inlosjerte oss i 4mannsrom på et backpacker hostel. Treretters middag på fasjonabel restaurant og en tur til slottet rakk vi før dagen var omme. lite klaging og godt humør:0)

Lørdag var vi oppe tidlig for å dra med "Haggis adventures" på sightseeing i Skottlands høyland. Det var "wild and sexy, just like the guide". Neida, bra var det. Så slott, åkre, fjell, kirker, trær, en ku (sær turistatraksjon..), noen byer og ikke minst et whiskey destilleri. Gøy å se hvordan den blir laget! Og vi fikk jo selvsagt smake..:) mm..
Toget viderer til Stirling da vi kom tilbake. Her studerer Torjus, så vi måtte jo oppleve det!! ble middag, drikke og god stemning utover kvelden! Fine greier:)

Søndag var det klart for Stirling-tour. Vi besøkte campus og kottet til Torjus. Hilste på noen av hans venner og var oppe i et tårn. Sjokket var stort da jeg kom til toppen og oppdaget at jeg hadde vært der før.. hehe.
Slappet av og besøkte en gammel pub. Vi tok et tårefult farvel med Torjus og gikk og la oss tidlig. Mandag måtte vi jo opp før hanen for å rekke tog og fly hjem. Det gikk smertefritt. i firetida var jeg hjemme igjen.

Det ble visst litt langt likvel dette.. Men turen fortjener litt plass...! Det var fantastisk moro. Og slitsomt...! Jeg håper og tror vi alle sitter igjen med gode minner fra denne turen! (Og at vi er enige om felles sensur på bilder og historier...;)) Takk til alle mine gutter som gjorde guttetur til noe spesielt for prinsessa!

Og en ekstra takk til Torjus som ville ha denne gjengen på besøk. Hadde jo ikke blitt noe uten en studerende wannebe skotte i Skottland:)

3 comments:

Kristine said...

What, du og alle de guttene på et firemannsrom??! :O

Torjus said...

det hadde nok ikke blitt noe tur uten en wannabe prinsesse heller ;)

Takk for besøket!

Anonymous said...

du er så bra! gøy å lese om turen :) hvis vi ikke får jobber med utdannelsene våre, så må vi verve oss til star tour og bli reiseledere på kreta! :D