Wednesday, October 6, 2010

Når det stormer..

I dag er det et skikkelig dritt-høst-vær. Det er ikke det at jeg syns det er så ille med regn, for det må man jo ha. Men jeg blir så forferdelig våt!!! Selv om jeg har regntøy og støvler. Gikk til jobb på morraen i dag og var våt på buksene, underbuksa, geneseren, sokkene og den andre genseren da jeg kom frem. Det var nor herk! Godt jeg hadde sommerbukser på jobb! :)
Hjem igjen ble jeg like våt, så da måtte jeg skifte igjen..
Så til dagens høydepunkt- som også var dagens våteste punkt (er ikke redd for vann iallefall). Gurdrun og jeg svømte på Gamlingen, utendørs basseng her på Våland. regnet styrtet ned og vi svømte. Det var faktisk veldig deilig! Og god trening!!
Hadde en kaffe på cafe etterpå også. Lenge siden jeg har vært på cafe (to uker- og det er jo gaaanske lenge).

Nå sitter jeg i sofaen og hører vinden ule og regnet piske. Jeg liker det ikke. For jeg er alene hjemme. Og jeg liker ikke sove alene. Huffameg. Får tenke på noe positivt! Og lese noen bryllups-blogger. Det pleier å hjelpe:)

4 comments:

Anonymous said...

Dritt-vær her også hvis det kan trøste! Ny komfyr og ei ny benkeplate montert - fortsettelse følger i morgen!! Lapskaus-besøk fra Eide! Alt slikt gjør livet lysere!!
(Ikke drittværet altså!)
Bestemor

Anonymous said...

Hei hei :)

Så koselig med hilsen fra deg! Er bare å følge med, har stor plan om at neste innlegg skal være fylt av glede og skjønnhet. Garantert insektsfritt :) Må innrømme at jeg har snoket i din blogg også. Gleder meg veldig til et bilde eller to fra nyttårsaften blant annet hihi ;)

Klem fra oss i sola og varmen (Hanne og Mats)

Kjersti said...

Marte!

Jeg må si meg imponert over alle stedene du klarte å bli våt selv om du hadde både regntøy og støvler (regner med at du hadde det på deg).
Er det ikke tett, det regntøyet ditt kanskje? Uansett kan jeg anbefale vanntett regntøy. Og så sier mormoren min at ull er gull. da fyser du ikke UANSETT hva som skjer. sier hun. men du blir jo like våt.

Ellers synes jeg det var veldig fint å høre at du har sommerbukser på jobben. Det må jo være deilig å komme inn fra høstlig storm og regn-og ruskevær og hoppe rett i sommerbuksen? Kanskje alle burde ha et sommerplagg på jobben om høsten? Fiiiint!

:)

Marte said...

hehe. Godt poeng Kjersti. Jeg får se om jeg kan skaffe meg vanntett regntøy:) evnt dra på meg ullstilongsene!
Og Hanne; det kommer nok bilder etter nyttår! :) Fint med bloggsnoking! Det liker jeg!