Monday, September 22, 2008

Om å ha en fin helg...

Nå er det mandag igjen...! Tida flyr så utrolig fort. Men jeg har hatt en fin helg, og kan leve litt på den. Iallefall til i morgen tidlig:)

Fredag hadde jeg et (to) glass vin med Gudrun i byen. Det var godt å slappe av og nyte fri med jenteprat og ei god venninne!
Lørdag var jeg oppe med sola (sånt skjer når man er oppe klokken 6 hele uka..), ryddet litt i mitt hjem og koste meg med kaffe.
Da klokka var pasert ni tenkte jeg det var på tide å få opp Guro(:))... Vi reiste og møtte pappa i Sandnes og satte kursen mot Dalsnuten. 2 og en halv times fjelltur gjorde godt både for kropp og sjel! fantastisk utsikt og fint vær! Var en flott tur!
Ettermiddagen tilbrakte vi hos farmor med å bake og vaske og klippe plen. Da frysa var full og gulvene rene tok jeg meg en luftetur på Undheim. Lukten av møkk og følelsen av å være på landet var slående. Men faktisk ganske fin.. Solnedgang fra en topp på Undheim er virkelig et syn og verdt å få med seg! Jeg koste meg jeg:)

Om kvelden vanket det hjemmelaget pizza og kortspill. Utrolig avslappende med en familie-kveld av og til. Det er nok for få av dem.. Men da verdsetter man dem vel kanskje mer.

Søndag ble det mer kortspill før min pappa kjørte meg tilbake til leiligheten. Det var utrolig fint vær, så jeg og Silje tok en runde rundt Mosvannet i vannet! Ellers brukte jeg dagen til å male litt, henge opp en tallerkenhylle, lage meg torsk OG poteter(!!) til middag og rydde litt. I kveldinga ble jeg med mine husverter på støttekonsert i Grødem kirke. Det var til inntekt for et barnehjem i Kenya, og inneholdt fin og variert musikk! Koselig å bli bedt med på det;)

Alt i alt en bra helg. Venner, familie og alentid. Tre ting på en gang! Det er nesten for godt til å være sant:)

Og så til slutt en liten bursdagshilsen til min kjære kusine som ble 23 i går! Gratulerer!

5 comments:

Kristine said...

Oi, det er jo meg det! :P

Høres ut som en bra helg! Så sprek du er! :) Nå tror jeg sannelig potetene er kokt her (jepp, er flinke og lager ordentlig mat her og!), så jeg får vel løpe.. Ha ei fin uke! :)

Torjus said...

Til å skulle gjøre "ingenting" i helga, synes jeg detta var ganske mye.... !:)

Anonymous said...

Det hørres ut som om du trives litt bedre i stavanger? Kor e det du har fått deg leilighet henne? Den så veldig koselig ut:) Kjøpt eller leie du? Treffe du Jo noge eller? Heheh.... Mye spørsmål her:)

Forresten.. Kossen går det me Prosjekt Sveio?

Klem Mette

Marte said...

Hei metten:)

Har leilighet på Våland. Bare leier. Men det er veldig greit, trives der! Treffer Johanne litt ja! Seinest i forgårs:) Da så vi på leiligheten de har kjøpt. Den har potensiale den! Blir nok fint etterhvert der! Du må snart komme en tur te oss her i storbyen! JAaaa:)
Åssen er det med deg da? ALt gøy i jobben din?

klemmer tilbake

Anonymous said...

Ja, eg komme på besøk om ikkje så lenge har eg tenkt! Hørte de hadde kjøpt leilighet, glede meg t å se. Du må hilsa t henna når du snakke me na.

Eg har det fint i jobb, ikkje alltid like spennende oppgaver, men det e en veldig fin erfaring. Å ikkje minst så e det veldig greit å få lønn etter 17 år på skolebenken...:)

Håbe alt går bra me deg vennen!

Klem med sukker på:)