Wednesday, February 4, 2009

Fotfeste

Noen ganger mister jeg litt fotfeste. Jeg går den ene veien. Og så den andre. Jeg surrer rundt og av og til lurer jeg på om jeg vet hvor jeg er. Det er tvilsomt at jeg vet. Jeg vet jeg ikke vet. Og det er vel å vite.
Jeg står opp om morgenen, slumrer litt for lenge først (i dag 48min lengere enn jeg hadde tid til), jeg spiser en skive frokost og trasker til jobb. Frisk luft er forfriskende. Men jeg går på autopilot. Det er jammen bra. Ellers hadde jeg vel endt opp på Tasta eller noe..
Og så er det jobb. og det er ikke som om jeg ikke har noe å gjøre. Jeg har mer enn nok. Og det er nok det som gjør meg litt sliten. Det er mange ting jeg vet om jeg burde gjort (som jeg jobber med kontinuerlig) og det er mange ting jeg ikke vet om som jeg også burde gjort (det får jeg alltid vite i etterkant). Jeg vet ikke om det er de tingene jeg vet om som jeg ikke får gjort, eller de tingene jeg ikke vet om som stresser meg.
Noen sier controlleren bør ha kontroll. Det er noe i det. Jeg lurer på hvilken overmann i mitt sted som hadde hatt kontroll på dette. Jeg unner den personen jobben min. Si ifra!

Dette er jo drømmejobben. Kanskje derfor jeg våkner midt på natten om at jeg har drømt om rapporter, frister og ting jeg plutselig burde visst. Kanskje det. Da vet jeg ikke om jeg vil ha drømmejobben...¨:)

Men jeg er heldig. Jeg har en jobb som er fantastisk variert og til tider overmåte spennede. Det går ikke en dag uten at det dukker opp noe nytt. Og når jeg gjør det jeg vet jeg burde gjort, er det som regel en eller annen som merker det. Og når jeg i tillegg får oppmuntrende kommentarer om at jeg snart burde gå hjem å legge meg, er dagen en sang på røde roser. Denne jobben er ikke ment for sveklinger. Jeg har bestemt meg for å forsøke å finne kontrollen her. Og komme tingene jeg vet jeg burde visst, men ikke vet- i forkjøpet. Så da leter jeg litt til.
Jeg er glad i jobben min. Stort sett.
Men jeg har ikke funnet fotfeste enda. Det er altfor ustabilt underlag..

7 comments:

Anonymous said...

naar grunnlaget vakler kan mann jo undres hvem som har bygget det. eller om der burde vaert en stottemur en kunne lent seg mot naar det stormer som verst.
forstaaelig? nei,nei grunneieren er ansvarlig for at det som staar der har mulighet til aa staa stott.
ikke gi deg. ttt.

Kristine said...

Fortsett å stå på du, så finner du nok ut av ting etterhvert! :)

Anonymous said...

det ble en dum komentar. glem den. jeg mente at du klarer dette og at arbeidsplassen maa kunne stotte deg naar noe ikke er lett aa finne uta. men di vet nok at du klarer deg. mamma

Mamma Kathrine said...

jeg er stolt av deg, Marte! UANSETT

Marte said...

Merci! Det går nok bra:)

Torjus said...

Det er absolutt ingen jobb for sveklinger, og det er ingen andre enn deg som hadde klart den jobben rett fra skolebenken så bra som du.
Og husk det at når man skal lage et fundament må man rote litt i steinhaugen.

Flinke du!

PS: Oppdatert bloggen btw.

Anonymous said...

"Rom ble ikke bygget på en dag" - vet du - og "øvelse gjør mester" -
Kanskje ikke noen trøst på en grå dag, men "allting i verden går opp og ned"
Bestefar mener at ingen ting går av seg selv! Så stå på!!!