Monday, May 9, 2011

Travel, men fin helg!

Denne helgen gikk med til så alt for mye, men jeg er av den oppfatning at man skal gjøre litt mer nå når jeg faktisk kan, enn å ikke få gjort noe i det hele tatt... Jeg hører på rådene fra mamma, bestemor, Arild og Kathrine om å ta det litt med ro innimellom, men jeg har virkelig ikke tid til å ta det med ro hele tiden!

Fredag etter jobb spiste Guro og jeg middag på IKEA, gikk en runde gjennom ting og tang avdelingen og så var vi en tur på Kvadrat. Ble faktisk litt handel, en stellematte, stelleveske (som IKKE er rosa-den er faktisk svart og grå) og to topper på salg. Om kvelden så vi en fin film og så la jeg meg tidlig (deeeilig).

Lørdag var den store-misjonsforenings-basar-lage-ferdig-ting dagen! Vi startet hos Gudrun og Henrik med deilig frokost klokka ti. Så gikk hele resten av dagen med til strikking, brodering og sying. Det er så mye fine gevinster nå, at jeg skulle ønske dere alle bodde her så dere kunne komme å ta lodd!! Men om dere vil ta noen lodd, selv om dere ikke bor her,  kan dere jo si ifra, så tar jeg lodd for dere. Noen gevinster nevnt: (minst) 8par hjemmestrikka sokker, 2 hjemmestrikka luer, 3 babypledd med broderi (disse er nydelige), 2 hjemmestrikka og tova sitteunderlag, en dukke med 2 sett strikka klær, dåpskjole og rosa sovepose, 2 bamser, fruktkurver, 2 hjemmesydde sommerputer, to sjal, et bokmerke med en snegle (er fin altså) og en hjemmenbakt kake. Det var litt av det. Personlig syns jeg vi har gjort en storartet jobb. Tror ingen av de rundt oss, eller oss selv, hadde trodd at vi skulle få dette til...!
Til dere som er i området 20.mai:Kom! Det blir jilt:)


Søndag var den store-besøk-slekt-og-venner dagen.
Arild kom lørdagskveld til Stavanger. Vi to hadde en date med middag og kino. Det var fint!
Søndag spiste vi frokost med Guro, så var vi på bryne hos farmor. Etterpå hos Onkel Ivar og Margunn. Så hos Marianne og Thomas på Nærbø (veldig god jordbærkake her..nam...). Deretter reiste vi til Stavanger og besøkte Henrik og Gudrun, her fikk vi deilig grønnsakssuppe, scones, is, frukt og bær! Var koselig med en stopp i sola hos fine venner! På vei nordover var vi innom hos Tante Guri og Leiv, hvor vi fikk vafler og is, møtte Bjarne, Terese, Lars og Inger. Og forøvrig fikk delt ut noen takkekort.
Klokken åtte ankom vi Buavåg, og da var vi en tur hos mine svigers på kake og kaffe. Klokka ti stupte jeg i seng! Jammen godt jeg har så stor mage fra før, at det er vanskelig å se alle vaflene og isen som må ha lagt seg der i går...:)

I dag er det mandag, og en ny lang jobbuke står på programmet. Jeg begynner med en dag hjemmekontor og så får vi se hvilken retning det bærer i. Det kan se ut som det blåser mot Stavanger igjen allerede i morgen..

Ha en fin uke kjente og kjære!

5 comments:

Kristine said...

Godt du snart skal ut i permisjon;)

Anonymous said...

Kristine er inne på noe der!
KOmmer dere til Grimstad før basaren?
Kanskje vi kunne kjøpe et lodd eller to!!

Bestemor

Marte said...

Jeg kommer ikke til Grimstad før basaren nei.. Arild kommer til Grimstad samme dagen som basaren (altså 20mai). Han skal ha med seg sin bror og male litt. Guttehelg kalte de det...!

Anonymous said...

Skal hilse fra misj.foreningen her
De var imponert over innsatsen!
Vi kjøper en gevinst til julemessa!

Bestemor (også imponrt)!

Anonymous said...

fint en update :)

kos og klem!

ane