Wednesday, February 22, 2012

Eventyrlysten vintergardin


Vi trengte en vintergardin på verandadøra vår. Det "blåser" rett inn der nå på vinteren. Så inntil vi får investert i en ny dør, får vi gjøre det beste ut av det. Vintergardinen sydde jeg av dobbel tjukk gardin med foring øverst og nederst i brun fløyel. Merkelig nok syns jeg den ble litt kjedelig så jeg bestemte meg rett og slett for å "pimpe" den opp litt. Siden jeg reiser mindre nå enn før, av naturlige grunner, tenkte jeg at vi kunne bringe verden inn i stua. Verden eier mitt hjerte. Verden er så utrolig spennende og fin og har gitt meg minner og inntrykk jeg alltid vil bære med meg. Hjemme er som regel best, men jeg har en iboende eventyrlyst og utforskertrang i meg. 
Vintergardinen minner meg om alt det vakre som er der ute!

Alle navn på gardinen er et utvalg av steder Arild, jeg eller vi har besøkt. Det er et knippe av jordens skatter og jeg er takknemlig for alt jeg har fått sett og opplevd. Og jeg håper at det ikke stopper her. Jeg håper at vi som familie kan reise på eventyr og glede oss over det vidunderlige skaperverket. 
Og at Amanda skal lære å elske verden og ta vare på den

Enn så lenge... 
Så får vi glede oss over den lille biten av verden som nå er i vår stue.
Og drømme oss bort! 
(Godt at vi sammtidig kan ha det litt mindre trekkfult).


 Treet er sjablongert (er det et ord??) på. Stedene er skrevet på med stoffmaling. 


Gi verden litt kjærlighet. Fordi den fortjener det.

2 comments:

Ingvild S said...

Elsker det, Marte! Så kreativ du er! (Ikke bli overrasket eller fornærmet om jeg stjeler ideen en vakker dag :o))

Anonymous said...

Kreativiteten lenge leve - dette
var kuuult .... :)

Bestemor