Wednesday, February 8, 2012

Just do it..

... ha..ha..ha... Jeg sitter her å tenker på alt jeg kunne og skulle ha gjort. Sydd litt, rydda litt, fiksa litt. Sånne ting som faktisk er ganske allrighte. Men så kommer jeg ikke i gang. Jeg blir sittende her og stirre. På dataen. På en tom skjerm. Skulle jo tro at det det ble masser av overskudd av å gå hjemme hver dag. Men det er akkurat som om jeg skrur litt av intensiteten når klokken blir 6 og prinsessen slukner. Hun er en virvelvind, søt, nydelig og energikrevende. Jeg elsker å være mamma og jeg elsker å være hjemme med skjønnheten. Men dagene går så fort og de tar energi. Mer enn jeg hadde innbilt meg. Vi står opp med sola og holder det gående i ett (med unntak av 2x30 min POWERnaps) til kvelden kommer. De siste par timene er pappaen også til stede og underholder. Det er deilig å være hjemme og jeg ville faktisk ikke vært noe annet sted akkurat nå, men det er litt slitsomt å være underholdningsansvarlig, oppdrager, matstasjon, sutteklut, klatrevegg, mamma og kone hele dagene. Slitsomt på en god måte! Og derfor sitter jeg her da. Og tenker litt istedenfor å gjøre noe annet fornuftig. 
Og jeg gjør det med god samvittighet. 
For det jeg gjør nå er å samle energi til nok en dag med smil og latter. Lader batteriene som det så fint heter. Og for min A er det sikkert bedre med en uthvilt mamma enn et helt ryddig hjem:) Satser på det! 

En annen ting som gir meg energi er venninnetid og bare-være-Marte-tid. Derfor var det helskjønt å spise middag med Ane i går, le og prate om revisormenn og livet. Til helgen skal jeg på helgetur med min Kathrine og kose meg glugg ihjel. Jeg gleder meg! Og vet jeg kommer til å savne virvelvinden min:) 

Egentlig kunne jeg ikke hatt det bedre. Å samle energi som jeg skal bruke på den lille prinsessen er deilig tidsfordriv en vanlig onsdag kveld! 
Håper du også samler opp litt krutt til dagene som kommer:) 

Pst. Kanskje batteriet er litt ekstra utladet i dag som vi har hjulpet onkel Sondre med å vaske huset, brette klær og lage middag....? Men det var en kjempekoselig dag for oss! 


2 comments:

anne said...

det er den jobben som krever nesten alle ferdigheter- sykepleier.førskolelærer-snekker-kokk osv osv så kos deg når du kan!

Anonymous said...

Og dessuten: Time you enjoy wasting, was not wasted! Sying og rydding og det der, det får du gjort seinere uansett. Etter en lang dag som verdens flinkeste multitasker er man i sin fulle rett til å gjøre NØYAKTIG som man vil. Så det så! :)