Sunday, October 21, 2012

Tommel opp:)

Årets viktigste søndagstur (som Ingrid så fint fikk sagt det) er unnagjort. Ingrid og jeg stilte med en dæsj innsatsvilje på rådhuset i dag. Vi fikk tildelt en rode, bøsser, klistremerker og buttons, og så var vi klar for runda vår. Med oss hadde vi også Amanda og Arild, fin måte å bruke en søndags ettermiddag på.
Runden vi fikk tildelt var et nytt boligområde med overdådige villaer. VELDIG fint! Her burde det være nok av penger...! Joda. Det er det nok. Men det betyr ikke at de sitter løst likevel.. Mange låste dører og småpenger på bøssa. Da er det så godt med de som står klar med pengene i hånda og venter på deg når du ringer på. "Godt du kom, jeg venta på bøssebæreren nå". Det er også fint med en pose på en låst dør med en konvolutt med teksten "til TV-aksjonen". Du kan jo tenke deg hva innholdet var der. En liten tass som åpnet ei dør gjorde store øyne da jeg sa jeg var fra TV-aksjonen. Han snudde seg lynraskt og ropte inn i huset "MAMMA, det er fra TV!!!":).

Jeg håper at vi kan bli flikere til å bry oss og flinkere til å hjelpe dem som trenger det. Uansett om det er gjennom Tv-aksjonen eller andre måter.

Det er fint å se på NRK og pengene som velter inn. Barn som synger. Gamle som går fra dør til dør. En kjekk Torstvedt. Voksne som gråter. Tall som blir større og større. Det viser at det er gavmidle folk her i landet. Og jeg blir glad inni meg. Håper at hvis du leser dette og ikke allerede har gitt;  så gjør det! Det er ikke så mye som skal til!
Tommel opp for TV-aksjonen! :) Og gi 200kr, telefon 820 44 110 hvis du har lyst!

1 comment:

Kristine said...

Flinkinger! :)