Saturday, November 4, 2006

Vintergleder og lange ullunderbusker


Nå er det slutt på klaging og syting for en stund.. Det blir jo ikke noe bedre å klage over at det er kalt og guffent ute, så da er det bare å ta et oppgjør med vinteren en gang for alle.. Det er mange måneder med kulde i vente, og jeg akter ikke gå å være sur for kalde dager frem til mai neste år..
I går tok jeg derfor på meg ullgenser, lange ullunderbukser(ikke akkurat stilige..=)),tykke bukser, boblejakke og vintersko og vandret ut i Guds frie natur.. Vel ble ikke turen så lang, men det var jo heller ikke målet=) Det var deilig ute med sol og klar luft. Kulda merket jeg ikke, ullunderbuksene virket til sitt formål! Doffen og jeg spilte fotball(vi snakker ikke hæstad-doffen her nei..Men hunden-doffen. Tror de er ca like gode i fotball...). Vi tok også litt tid til refleksjon og naturnytelse(hehe.. det er sant..).


Men poenget er altså; kulde er ingen hindring for å ta seg en tur ut. Som min mor alltid sier; det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær. (Ikke helt enig, men til dels er vel dette riktig ja..)

Jeg kommer fortsatt til å klage litt over kalde rumper og ører fremover, men da kan jeg iallefall ikke legge skylden for det på andre enn meg selv. Ta dere en tur ut selv. Vinteren er ikke så ille.. Men husk lange ullunderbukser:)

... Smil og vær glad. Vintern kommer med mange gleder!

3 comments:

Anne Margrethe said...

Takk for oppmuntring! I morra skal jeg ut i skogen å brenne bål! Ha en fin helg videre :)

Anne Margrethe said...

hei igjen! Hører du også skal til London til helga??

Marte said...

skal du å? det er sinnsykt mange som skal.. hmm.. kanskje jeg ser deg da?? sykt... hehe