Saturday, March 17, 2007

Bergen!

Jepp, da var jeg kommet til denne oppdateringen av turen til Bergen. Jeg ble huset av min kule kusine Kristine og hennes kjære Ove. Ikke noe å si på gjestfriheten der:) Takk!



Møtte Marit til kaffe(eller cola light ble det vel..) og prat torsdag. Særdeles koselig!! Fredag tustet jeg og Kristine i byen og fikk oss en god latter på kafe, der innehaveren surret litt med diverse forsøk på å lage god iskaffe.. Om kvelden traff jeg John Andreas til kaffe på kaos, og så var det hjem til ferdiglaget middag hos Kris. Lørdagen fløy avsted med formiddagsbesøk hos J.A., (der det var både kaffe, kjeks og menn i boxershorts...:)). Mildrid beæret oss i tillegg med en tur innom etter skoletid.



Og etterpå var det kveldskos hos kjæresteparet kris og Ovisj..(Nei, ikke sånn kos..hehe). Utover kvelden kom det diverse jenter på besøk og praten gikk livlig rundt kjøkkenbordet. Det regner desverre ALLTID i Bergen, så turen ut ble særdeles kort. Den gikk til gatehjørnet og litt mat, og så var det rett hjem i seng. Men en fin kveld!

.
Det er svært få gode bilder fra Bergen(hmm.. jeg tror det hviler en forbannelse over Kris+Ove), men tenke jeg måtte legge ut et par iallefall=) Over er kjærestene og under er kusinene.


Søndag gikk kusinene tur og etterpå spiste jeg deilig middag med Mildrid på en restaurant i et litt tvilsomt strøk. Men utrolig god italiensk mat. Deretter var vi på gudstjeneste i Norkirka(hvor vi også traff John Andreas igjen). Ung og inspirerende menighet! Bergen er en veldig flott by, og jeg likte meg godt der. (Det dumme er at det regner der.. Hele tiden!!) Bergensere er et bedagelig folkeslag og stressnivået virker litt mindre der enn andre steder.. Digg.

Så var mandag morgen kommet og en laaang tur på tog lå foran meg. Men med kaffe, avis, finansbøker, musikk og niste gikk turen over fjellet fort og greit. Fra Drammen fikk jeg en bra reisekompis ved min side og togtiden gikk med til prating om studier, livet og gode patenter. Etter 12 timer reisetid var jeg endelig tilbake i Kristiansand by! 10dagers tur i Norges land var over. Det var godt å endelig få tid til å besøke kjente og kjære! Takk til alle dere jeg møtte for gjestfrihet og gode stunder:)

4 comments:

Kristine said...

hvis du joiner facebook så kan du se noen av mine lekre bilder fra helga... :P idag er det forresten sol her! believe it or not..!

lirrandi said...

Jeg flytter nærmere der du bor nå faktisk:-) Blir du boende der eller?

lirrandi said...

Jeg misunner deg den turen, skulle gjerne tatt en sånn selv. Tog til Bergen er leeeeenge og kjedelig. (god norsk her ja:-)) Tok tog dit selv påsken i fjor, men da var vi to med pc og filmer. hadde aldri overlevd alene. Men du, sterke kvinnfolk, du klarer alt! :-)

Anonymous said...

Da jeg var der tror jeg ikke det regnet hele helga. Skyene er mer glad i meg enn i deg.