Monday, March 19, 2007

Musikk til arbeidet

Musikk til arbeidet skal være motiverende og godt for sjelen.. I helgen har jeg hatt diverse typer musikk til jobben, og jeg er litt usikker på om det var så motiverende...:) Kirkemusikk kan være så mangt.. Lørdag var det barnebaluba. Jepp. Baluba er et godt ord!! Hundre barn fra barnehage-alder og oppover sang om Gud, Jesus, fis og promp..:) Som kirketjener ble 2timer med øvelse og 1time med konsert litt i meste laget, men det var moro. Småtrolla var skikkelig engasjert!

Søndag var det fellesmøte avslutning og da var det salmer og orgel til Gudstjenesten. Slett ikke verst det heller. Salmer er blitt litt undervurdert av den unge generasjonen tror jeg, det er mange fine tekster der. (Og enda bedre hadde det vært med litt variasjon til orgel. Er ikke helt fan av det i lengden..).
I går kveld var det klassisk konsert. Vivaldis Gloria stod på programmet. Det kunne man kanskje tro jeg ikke syns er så flott. Helt riktig. Jeg PLEIER å syns det er noe fæleheter. MEN, dette overrasker meg litt, konserten i går var faktisk bra. (Kan ha noe med at den bare varte 45min..=)) Nei, det var fint. Fasinerende å høre på. Dyktige musikere!!
I dag har jeg vasket etter helgen. Da hørte jeg på i-poden. Litt annerledes enn resten av helga i kirken, men DET var iallefall motiverende! Støvtørking og gulvvask mellom benkeradene gikk som en lek:)
Konklusjon: Musikk til arbeidet er bra! keep singing!

1 comment:

Øistein said...

Ja! Musikk, lenge leve! :D
Men sunt nok er det med mye forskjellig..

Og som du sier.. Det finnes så utrolig mange fine salmer, men de kan fort drepes av "kjærkeorgelet".. :)

Men.. Musikklivet er herlig!