Tuesday, March 27, 2007

In the army!!

For en fantastisk helg!!
Det hele begynte med en litt usakelig forespørsel om besøk fra nord, men jeg tok utfordringen på strak arm, bestilte billett og fredag gikk turen altså nordover. Tromsø og omegn ventet. Kim, Øystein og Martha(kanskje mest Kim:)) hadde laget plan for helga, og gjett om det ble vellykket! Min første helg i militæret var stas! Møtet med Nord-Norge fredag begynte med en nyyydelig solnedgang, velkomstkomitee på flyplassen, kaffe hos Martha, 2-timers biltur til Setermoen og et unikt nordlys!
Vi var innom Bardufoss og kapellet der før turen gikk videre til Soltun(sted der soldater kan komme å slappe av i helgene) og videre til leiren der jeg var så heldig og få sove i militærets sengetøy=) hehe..
Lørdag var det strålende sol og varmt. Øystein, Kim, Martha, Kro og meg tok turen til et sted som ikke skal nevnes her.. Der grillet vi pølser, drakk kaffe, kjasa og så gjorde vi noe annet og.. som skal være usagt. MEN det var sinnsykt!! hehe.. Jeg fikk gjort mer av det enn de fleste som tar førstegangstjenesten får oppleve.. Vi ble på banen hele dagen og koste oss svært!



Jenter kan de også..
Her er Øystein, Johnny, Kim og meg.. For en dag:)

Lørdagskvelden gikk med til pussing, bowling(2Xpå rad..) og etterpå var det prat og et lite møte på Soltun. Fint sted å være!
Søndag var det igjen tid for lek og aktivitet! Det ble langt på dag før vi kom avsted. Det skyldtes i hovedsak at noen fant det for godt å kjøre lastebilen inn i snøen, og det tok en og en halv time, en bil og ca 20 soldater til å få den ut igjen.. Men etterpå var det terrengkjøring med lastebil med folka fra lørdag+ Jan Tore(les:nesheim) og Per Olav. Det var vondt i rompa, men akk så gøy. Det ble selvfølgelig også tid til snødynking og en tur til i grøfta med lastebilen. Vi lo mye!



Jada, Øystein hjelper gjerne til...


Her er det full krig. Jan Tore, Øystein og meg i full kamp. Desverre viste det seg at kvinnen er det svake kjønn..

Pust i bakken. Kaffe, appelsiner og sjokolade måtte til. Her har Jan Tore, Per Olav, Johnny, Kim og Øystein tatt seg en velfortjent pause.

Etterpå vanket det kake til Øystein. Gratulerer med lappen! Om kvelden busset Martha og jeg tilbake til Tromsø. Mandag fikk jeg en liten bysleng før det igjen bar mot sørlandet.

En STOR takk rettes mot "Nordlendingene" mine. Det var utrolig godt å le og leke i helga!! Min militære karriere var kort, men fantastisk! Har egentlig ikke ord..:) Takk!

3 comments:

Eldar said...

Kro? er kro et navn på en person? det skriver du ihvertfall her i denne teksten....

Marte said...

Et etternavn ja.. savner fortsatt oppdateringer på bloggen din.. hehe

Anonymous said...

Hei Marte!
Takker for ei fantastisk helg i nord! Du er kul som tar utfordirnger på strak arm!! - og Du ruler i bowling, snøballkrig, lastebil dytting ++ :) ja, livet er herlig! kom snart igjen.. for Martha ho blir i nord.. festlig blogg forresten.. at jeg ikke har oppdaget den før.. hmm.. sukk..jaja utviklingen henger litt etter i nord, men ingen skal si at det er en kjedelig plass å være for utfordringer og nye muligheter de står i kø.. :)