Wednesday, August 27, 2008

Naiv? Jeg??

Noen ganger er det deilig å bare være naiv og tro på verden, freden og fremtiden. Det er ikke hver dag man klarer det. Slett ikke. Det hører til sjeldenhetene. Så da er det vikitg å ta vare på øyeblikkene hvor man faktisk har tro på at det man gjør fører noe godt med seg..

Underbygger denne fine, idealistiske tanken med et dikt som har betyr mer enn jeg egentlig kan beskrive;

"Så lenge kvinner gråter som de gjør nå, vil jeg kjempe.
Så lenge barn må sulte som de gjør nå,
vil jeg kjempe.
Så lenge mennesker fyller våre fenglser,
vil jeg kjempe.
Så lenge det finnes en dranker,
så lenge det finnes en misbrukt kvinne på gata,
så lenge det finnes en sjel som lever uten Guds lys,
vil jeg kjempe.
Jeg vil kjempe til min siste stund."
-William BOth. Frelsesarmeens grunnlegger.

Så lenge jeg KAN gjøre noe, vil jeg kjempe.
-Marte. Pike med tro på en bedre verden

9 comments:

Anonymous said...

hold fast på den troen,
det
er viktig...mamma

Anonymous said...

BRAVO!! Dette var fint, minnet meg om sangen"Kjemp for alt hav du har kjært.." Det er slike tanker og meninger vi trenger i dag, "Slike jenter det vil gamle Norge ha"
Takk!! Hilsen Bestefar .

Anonymous said...

Klipp fra gammelt speiderblad:
Det ligger en ugjort gjerning og venter på hver og en,
den ene skal løse en knute, den andre skal løfte en sten,
men gjerningen, stor eller liten
av Gud er lagt i din vei.
og om den skalløftes i lyset, så må den løftes av deg!
Bestemor

Kathrine said...

Marte, du er vis. Og nå ser jeg tydelig hvor du har det fra!!

Torjus said...

"pappen" er i det kreative hjørnet ikveld :d!

Den som intet våger intet vinner marte! Bra med gode visjoner!

Anonymous said...

BRAVO for Kathrine!! Enig Marte?
Hilsen Besteforeldrene.

Anonymous said...

Ja, er enig med Kathrine!! :) Jeg har lært mye av dere bestemor og bestefar! Visdom er mer enn ord. Det gjenspeiles i gjerninger. Takk!

Marte

Anonymous said...

HEIA MARTE!!!

Anonymous said...

ps: så nydelige besteforeldre du har!