Friday, October 10, 2008

Drømmen om Italia

Så sitter jeg her med våte bukser, et smil om munnen og hører på regnet som trommer på vinduet og blogger litt om en flott fredag!
Fin dag på jobb, en real omgang på trening og så jentekveld med johanne og Linda. En "liten matbit" endte med 4timer kjas og vas på en italiensk restaurant. "little Italia" kaller vi den bare(for jeg kan ikke komme på hva den heter...) Vi spiste deilig kylling, drakk vin og nøt fredagen. Lenge siden vi har vært sammen vi tre, så det var veldig hyggelig. Eieren av restauranten var eksepsjonell. Han var hyggelig, sjarmerende og morsom. Spanderte ost, kaffe og dessert på oss, og kunne stort sett to ord "koselig" og "deilig". Hadde det vært noen andre enn oss kunne han kanskje virke litt smårar, påtrengende og masete. Men vi likte han. Og restauranten.
Herlig å bare la tida gå, prate om alt fra blodige neser til sandstrender til barnehager til biskoper til mat med hvitløk og til vennskap.

Trasket hjem i regnværet, men gjorde slett ingen ting under den røde paraplyen. Der hadde jeg også følge med en venn på telefonen og det var også svært koselig:)

Men nå er det snart kvelden. Jeg begynner å bli gammel, gleder meg til å legge meg og sove lenge!!
God natt til mine kjære lesere.
(ps. lenge siden bestemor og bestefar har kommentert... Er dere travle? Jeg savner dere! )

5 comments:

Kristine said...

Høres ut som en koselig og deilig kveld:P

Drømmer om "ordentlige" Italia jeg.. Det hadde gjort seg med en tur nedover nå som det begynner å bli surt og kaldt her!

Anonymous said...

Beklager sterkt! Vi er nok travle, men ikke sååå travle! Har ingen unnskyldning.Savner deg også! Gleder meg til vi skal få gullbryllupsgaven av deg (en overnatting her)Vi gleder oss over
bloggene dine, leser og legger dem i bestefars arkiv.

Marte said...

Det "ordentlige Italia hadde vært bra nå ja Kristine! Vi snakket forresten om når jeg var i Milano hos deg. Det er så lenge siden nå!
Bestemor og bestefar: dere trenger ikke kommentere alt:) Men det var så lenge siden nå, at jeg trodde dere hadde en veldig travel periode nå.. uff..
Gullbryllupsgaven kommer! Før jul:)

Anonymous said...

Jeg liker ikke slike gåter. Når du forteler at du snakker med en venn på telefonen - vil jeg gjerne vite hvem det er. Syns du jeg er nysgjerrig da? Jeg vil gjerne følge med i hva du gjør, vet du!!!
Hlsen bestefar. Bestemor er enig i dette1

Marte said...

Jeg snakket med Arild fra Sveio på telefonen. Er riktig hyggelig fyr, ikke noe å bekymre seg for bestefar. Men jeg skal bli litt tydeligere fremover:)