Saturday, November 29, 2008

Om aa bygge broer

I gaar hadde vi et interressant mote med ledelsen i ProVert. Det er mange utfordringer naar det gjelder rapportering g kommunikasjon. Men jeg tror og haaper vi har faatt til en god dialog naa og at det skal bli enklere med okonomihaandtering baade for dem og oss i Norge.

Det er dyktige medarbeidere vi har i felten og vi maa ta vare paa de ressurser vi har tilgjengelig. Da er det vikitg med god kommuikasjon slik at vi begge er sikre paa at vi forstaar hverandres problemer og utfordringer og paa den maaten kan hjelpe hverandre! "En brobygger i ord og handling", er mottotet til NMS. Jeg tror det gjelder like mye okonomi som andre deler av virksomheten. Alt henger sammen og vi trenger aa bygge broer mellom mennesker og organisasjoner for aa bli flinke i det vi gjor. Baade i Norge og paa felten. Samarbeid og forstaaelse er roten til nesten alt godt. (Iallefall gode rapporter:)). Vi trenger aa forstaa hvordan medarbeidere i felten tenker og handler, og de trenger aa forstaa hvordan vi tenker og arbeider. Misforstaalelser unngaas lettere og vi bygger opp en respekt for hverandre som jeg mener er viktig og nodvendig for en solid og trygg bro. Det er viktig at broen er sterk nok til at vi kan motes paa mitten. Den maa ikke vaere saa vinglete at den ikke taaler mer enn en manns tyngde. Ved aa dele kunnskap, laere av hverandre og se paa hverandre med respekt bygger vi en bro av baade ord og handlinger. Kommiunikasjonen og flyten av utfordringer, forstaaelse, rapporter og gjensidig tillitt styrker fundamentet og gjor broen sterk nok til aa taale sykloner og stormer som maatte komme. Det er det jeg haaper paa! Og det er det jeg tror paa.. Ellers ville ikke denne turen vaert verd noe. Vi trenger aa bygge broer. Jeg trenger aa bygge broer. Uten broer faller vi i vannet. Og vannet mellom Madagaskar og Norge er fylt av krokodiller og haier man helst ikke vil mote alene. Vi TRENGER broen!

1 comment:

Torjus said...

Damn! Godt skrevet marte! Jeg må gå å lese om Puffendorf og Smith!