Monday, November 30, 2009

Om julekalendere og unnskyldninger...

Her sitter jeg, helt uskyldig, og ALENE i sofaen min. Jeg har en julekalender på veggen og en i stolen. I morgen er det første desember. Det klør i fingrene. Jeg finner på unskyldninger for å åpne pakkene. "Utålmodig" var han fines ord.. Men jeg kan da klare å holde meg til 1.desember sånn som alle andre kan? Kan jeg ikke?
Er det lov å klemme? SELVFØLGELIG er det (ikke!!) lov å klemme. Den på veggen er det lettest å la seg friste av. Et ørelite glimt ned i en lomme. Uinnpakket?? What? Du kan da ikke gjøre det mot meg kjære!
Jeg går bort fra veggen. Det river i meg. Hva med 4.desember. Hva er det der? Lov å kikke? Men nei, det er IKKE lov! "Tankan dem riv i mæ... ka vil fremtida gi...?". Pakka fra mamma er genial. For meg. Der må jeg rive av et papir for hver dag. Det gjør det nærmest umulig å jukse. Det blir for dumt å måtte ta hvert papir forsiktig av, bare for å se, og så putte alt tilbake på plass. Det måtte tatt mye tid. Og mye teip. Når jeg tenker etter er det ikke umulig.. Men NEI, jeg klarer å motstå fristelsen. Jeg klarer da å vente!!
Men så, underet, jeg skal jo til Oslo i morgen! Og blir der hele onsdag! Da er jeg jo ikke hjemme til å pakke opp julekalenderen. Noe så trist!! Er ikke annet å gjøre enn å åpne den i dag (tenker jeg). Og som kjent er jo andre desember etter den første... I lag-på-lag kalenderen må jeg jo da åpne to papir. Det er jo selvsagt! Så der er jeg kommet til 2.desember. Slet litt mer med vegg-kalenderen. Der kunne jeg jo bare tatt den 2.i lommen merket med 2tallet. Men etter nøye overveielse fant jeg ut at det var bedre å begynne på begynnelsen. Så der er 1.desember åpnet og puttet i munnen. Borte. Litt må det fordeles ja.
Så her sitter jeg. Glad og fornøyd. Åpnet julekalenderen, og endatil ikke snikkikket på flere ( enn to til). Og de sier jeg er håpløs på slike ting? DET forstår jeg ikke!! Hva kan vel glede dere mer enn å gi til en slik ivrig mottaker?:)

6 comments:

Anonymous said...

Du er søt, vet du det... Klem;)

Anonymous said...

Og du! Tusen takk for adventskalender! Det er stort å endelig få det igjen! Klem:)

Bestemor said...

Det er lov å klemme,men ikke på pakkene!!!!
Bestefar lurer på hva "fines" betyr! KLEM:)

Anonymous said...

jaja. det er utrolig hvor du kan ha arvet det fra. ikke om jeg vet,
mamma

Marte said...

Fines betyr fines...:) Har dere tid til kaffe med meg og Guro til helga? Vi kommer nemlig til Grimstad en tur!
Og mor, nei, jeg vet ikke... Som jeg alltid har sagt, jeg må være adoptert...!

Anonymous said...

nysgjerrigper!
:-P
kan jeg friste deg med at det ligger enda flere pakker og venter på deg her nede?
ane