Friday, August 19, 2011

Frædda igjen!

Første uke som hjemmeværenede husmor og mamma er over. Det har gått bra. Amanda har sovet om nettene over alle forventninger, med 7 timer sammenhengende hver natt. Jeg nyter det, men klarer ikke helt å stole på at det varer, derfor er jeg nervøs hver kveld, og ber en liten bønn om at det må fortsette slik.. Når hun får så mye søvn på natta, trenger hun ikke så mye på dagen har hun sagt. Derfor blir det lite soving, men mye pludring og MYE mat når vi er hjemme. Og en lang tur! Godt for oss begge. Når hun sover og ikke spiser på natta blir det mat på dagen. Jeg føler meg som en matstasjon. Men sånn er det bare. Det går fint det også. Er bare glad hun er frisk og sunn og spiser godt! :) Da er mammen glad!
I dag har hun for første gang på en stund hatt en grine-dag. Ser ut som hun klør i munnen- jeg tror det er tennene. De kan jo klø i lang tid før de kommer ut.. Får bare håpe det snart går over!
Nå har jeg lagt henne og håper hun sover godt noen timer framover! Pappaen er på jobbfest og jeg nyter (eller egentlig savner jeg han litt da) kvelden alene. I morra skal vi til Stavanger og Bryne i 50 årslag. Søndag kommer svigers og mormor og Elisabeth og Espen på middag. Mandag skal vi kjøre bilen til verksted i byen. Tirsdag skal vi hente den igjen. Onsdag skal vi foreløpig ingenting. Torsdag skal vi på kontroll på helsestasjonen. Og så kjøre til sørlandet. Fredag skal vi hjelpe til i Grimstad. Lørdag er det BRYLLUP!! Hurra!! Mye å se fram til:)

PS. I morra må jeg finne en kjole til bryllupet.. Lykke til til meg:)

8 comments:

Anonymous said...

Lykke til med kjole-leting:)
mamma-
ps. blir kjekt å treffes i morgen!

Anonymous said...

Gleder oss til å se dere om ei uke!
Lykke til med kjolekjøpet! Husk:"allting kler den smukke!" :)-
så det blir nok ikke noe stort problem!

Beste-/oldemor

Kristine said...

Lykke til med kjolekjøp! Jeg var innom ca alle butikkene i Arendal på jakt etter en amme-vennlig kjole, men måtte gi opp. Stroppeløs amme-bh finnes heller ikke, så her blir det bikinioverdel i gammel kjole;)

Marte said...

hehe. jaja. vi får ta det vi finner...:) Takk for kommentarer. Godt å se at det er flere som sitter hjemme en fredagskveld!"

Anonymous said...

gøy med oppdatering :)
gleder meg til neste!
ane

Anonymous said...

(som også satt hjemme en fredagskveld) -ane-

Kristine said...

Fant du kjole?

Marte said...

jeg fant, jeg fant:)