Thursday, November 3, 2011

God tur!

I dag reiser den fine Ane på tur til Thailand (og kanskje Burma?!) med jobben sin. De skal besøke flyktningleire og lære mer om burmesiske flyktninger. Ane er co-reiseleder og har planlagt turen nøye. Jeg har sett reiseruta og kunne egentlig GODT tenkt meg å vært med! :)

Det er viktig at de som jobber med flyktninger i Norge (slik som Ane) har god kunnskap om de som kommer hit, slik at integreringen til det norske samfunnet skal bli så enkel som mulig. Det er viktig for de som kommer å føle seg forstått og det er viktig for oss å forstå. Jeg tror det er en kjemperessurs at Ane og hennes reisefølge får oppleve hvordan forholdene er der disse flyktnigene kommer fra. Både for vår og deres skyld.

Derfor vil jeg bare ønske dere god tur!! Vær åpne og ta vare på inntrykkene! Jeg vil høre om det når dere kommer hjem!

2 comments:

Anonymous said...

jeg vil også gjerne være med å ønske god tur!
Viktig jobb- viktig tur!
Martes mamma

Anonymous said...

GOD TUR også fra Martes bestemor!