Wednesday, November 16, 2011

Vaskedag!

Klesvask, oppvask og kroppsvask. Skulle tro det var juleforbredelsene jeg holder på med i Holvika. Men neida, i kveld har jeg vasket barbiene og deres verden. De var kommet med flyttelasset i en møkkete kasse med støv og annen lort. Og slikt kan jeg ikke putte opp på loftet. Så nå ligger de her da... På kjøkkenbenken. Rene. Fremdeles med det fårete smilet rundt munnen som bare Barbie klarer å få frem etter en rundvask med oppvaskbørste, zalo og shampoo....

Klesvasken ble gjort i fire stadier; bløtlegging, vasking, skyling nr 1 og skylling nr 2. Så nå er de iallefall rene. Om de er pene er en helt annen sak. Moten er ikke akkurat dagens, men en viss sjarme har den oransje grilldressen likevel!
Mmm.. Deilige farger..

Undertøyet er også vasket, og nå henger det til tørk!
 
Koppestellet har også fått seg en vask. Nå er det klart til bruk for neste generasjon.


Akk, så fornøyde!

Nå skal familien Ken/Barbie få tørke i fred. I morgen skal de pakkes ned i nyinnkjøpte plastkasser og stues bort på loftet. Og vips. En dag vil minien plutselig leke med mammas gamle barbie. Og da skal de hentes ned fra loftet. Rene og pene. Den dagen vil jeg huske denne vaskedagen med et smil! Og det beste med barbie er at; selv om de blir gamle og grå, vil det fårete gliset bestå.

2 comments:

Grandtante Åse said...

Så flink du har vært! Ikke rart Barbie smiler...

Anonymous said...

Dette likte jeg!! SÅ KOSELIG!

Barnslige oldemor