Thursday, November 3, 2011

Vårt nye (fine) kjøkken!


 Endelig, nå er vi FERDIG (iallefall nesten) med kjøkkenet. Så da måtte jeg bare legge ut noen bilder!! Flere kommer sikkert når vi er helt ferdige:) 
Jeg lette etter et før-bilde, men jeg fant ingen. Bare et i prospektet. Men vi har iallefall skiftet hele kjøkkenet. Tatt ut en vegg (den mot stua), revet ned alt av inredning, lagt nytt gulv (belegg- dette er vi veldig fornøyd med), fått satt inn ny kjøkkeninredning (IKEA- de monterte også), satt inn fliser over vasken (dette gjorde vi sjæl) og sist, men ikke minst, har vi kledd veggene med hun-ved. Dette er ytterste avkapp av tømmerstokken som vi har barket (tatt av barken), vasket, kappet og skrudd på veggen. Nå skal den tørke, og så skal vi nok behandle den med noe...:) Iallefall ble det lunt og koselig på kjøkkenet vårt nå! Gleder meg til å bake julekakene! hihi...

Benkeplata er skjært ut, slik at det ble en liten karm ved vinduet. Dette var fordi vinduet er litt lavt. Enklere enn å flytte på vinduet... Fornøyd med resultatet!
Veldig fornøyd med induksjonstoppen. Den er LYN rask! :)
Innebygd kjøleskap, komfyr og mikro. Den ovnen er intelligent, og sier ifra om det meste. I like!

Nå kunne jeg ta fram bryllupspresangene igjen! Så nå blir det kaker og smoooothies!

Fint sted å skrive ønskelista til jul, og deretter handlelista...

Vi har tilogmed tilpasset kontakter, ledninger og brytere. Til å være bare midt på treet handymann/kvinne syns jeg vi har klart oss veldig bra!!

8 comments:

Kristine said...

Kjempefint! Ser ut som det er henta rett fra et interiørmagasin;) Kommer gjerne på smoothiedrikking eller julekakebaking der!

Grandtante Åse said...

Så fint! Spørs om ikke jeg også må komme en tur snart...

Anonymous said...

Ja, nå kan de bare komme fra Kamille eller BoNytt eller hva de heter ..... og tanter og kusiner!

Bestemor

Kristin said...

Marte, det kjøkkenet er et kunstverk i seg selv. ble jo helt stum av beundring! Wow!

Marte said...

Tusen takk Kristin:)

Birgitte said...

Kjempestilig kjøkken!! Skikkelig god stemning der! Tipper det blir kokket og bakt mang et godt måltid der ja ;)

Anonymous said...

Heisan! Flott kjøkken! Er det whirlpool mikro og ovn?
De så fine ut. Fortsatt fornøyd med ovnen? Lager den lyd når man har slått den av? Vi har en som irritrerer seg over vifte som holder på etter at jeg har slått av ovnen her....:)

Marte said...

Hei! Takk!
Det er whirlpool vi har ja. Jeg er egentlig superfornøyd med ovnen. Har ikke tenkt noe over noe vifte, så måtte spørre min mann her. Han sier det er en vifte som går ja. Men den er ikke særlig irriterende (jeg har jo ikke lagt merke til det..:)) Ellers fornøyd!