Tuesday, November 29, 2011

Julebord i danmark!

Tidlig fredag morgen reiste vi to store fra den lille i Eide. Hun var smilende og i gode hender, så vi var ikke bekymret, bare litt spente:) Julebord i Århus i Danmark var destinasjon for denne helgen. Bussen tok oss til Kr.sand og ferja tok oss over skagerak. Lite ante vi om at bølgene denne fredagen bare var barnegrøten i forhold til bølgene som meldte sin ankomst søndagen. Akk akk.
Vel fremme i Danmark kjørte vi til Ålborg (ikke Århus-vi var nemlig begge steder). Her stoppet vi på Grilleriet (weber sitt promotion-sted) for lunsj. Vi ble delt i grupper og laget maten selv. Litt stilig. Og mannfolka fikk prøvd grillene. Så spiste vi maten og gjorde oss klar til å reise videre. Stakkar Arild fikk bare kjøpe med seg en caps fra webershoppen. Jeg syns det var mer enn nok! :)

Busssjåføren
Gjør oss klar til kokkelering.

Maten var god! selvfølgelig:)
Fredagskveld ankom vi Århus. Vi sjekket inn på et sykt fint hotell med lysekroner i taket og løvehoder på vasken! nice! Fredagskvelden spiste vi tapas og koste oss sammen med en hel del Ernst&Youngstere med følge. Skikkelig hyggelig!
Lørdagen var fridag fram til julebordet. Arild og jeg benyttet anledningen til å handle litt julegaver. Vi trålet gågata i Århus og var på julemarkedet der. Veldig koselig med julestemning, og jammen ble det ikke noen julegaver også!
Pause i handlingen!
Arild i ny lue:)
 Lørdagskvelden var det julebord. Det var tre retter som seg hør og bør. Maten var god, folkene var koselige, underholdningen var bra og stemningen fin. Rett og slett et bra julebord. Selv om vi ikke fikk sett den japanske hagen.. Kanskje noen burde tenkt at det var mørkt, også i Danmark, etter kl 18.....

Arild ble tatt opp av tryllekunstneren. Det ble gjort et korttriks. Vi skjønte det ikke. Arild skjønte det heller ikke. En god tryllekunstner...:)

Her kaster Arild kortene over skulderen..

Til slutt stod han igjen med kun 1 kort. Og det var det samme som han hadde sittet på hele showet...

Farlig god dessert...!

Denne kjekke mannen holdt takk for maten tale!
Mæ og Arilds kollega Anett.

Stemning i bussen tilbake til Århus etter julebordet.
Søndag  var hjemreisedag. Men Berit ville det ikke slik... Ferjene ble kansellert en etter en.. Ingen god følelse for mammaen som for første gang reiste fra sin lille skatt hjemme. En helg var lenge nok og jeg var ikke klar for å utvide den. Heldigvis var det forståelse for det, og jeg fikk reise hjem søndagen likevel. Til tross for en 12 timers lang reisedag, med tog, taxi, fly, tog, buss og bil, var det verdt det da jeg kom hjem søndagskvelden. Men for å legge det til: Jeg anbefaler ikke å reise i et propellfly mens Berit herjer rundt vingene...
Det var en flott tur til Danmark. Men det var sannelig godt å komme hjem igjen til den søteste jenta i verden! Og hun hadde hatt det SÅ fint! Vært blid og grei hele helga! Da er det jo greit å reise på tur da:)
Tusen takk til barnevaktene! Dere er toppers!

Bitte, bitte lite fly... Det er før avgang. Smilet var ikke fult så bredt på vei opp..

3 comments:

Grandtante Åse said...

Ser ut til at dere hadde en fin tur, ja - helt til hjemreisa. Glad for at jeg bare skal til Tromøya på julebord! :)

Anonymous said...

barnevaktene takker for lånet av den lille solstrålen:)

julebord said...
This comment has been removed by a blog administrator.