Sunday, January 22, 2012

Vinter på sørlandet

Nå kom snøen til sørlandet. I går snødde det vått og det la seg tungt på vinduene og veiene. Men det regnet bort i løpet av kvelden. I dag kom en litt lettere, tung snø (dere skjønner hva jeg mener?) som nå ligger som et teppe over landskap, hus og trær. Det er fint. Og kaldt. Og glatt. Men vi nyter været stort sett fra innsiden siden lillemor fortsatt ikke er helt i form. Så og si feberfri i dag, men snørrete og GRINETE. Stakkars liten har det nok litt vanskelig med å takle livet som litt syk i nesa og feberfri samtidig. Men nå leser pappa eventyr på sengekanten og hun ligger stille og følger med. Et smil før hun la seg fikk vi også. Så vi krysser fingrene for en god natt! Og en enda friskere variant i morgen. 
Siden vi holder oss innendørs var det en velsignelse med middagsbesøk av Thomas og Marianne! Kjempekoselig at dere tok turen innom oss på vei hjem:) Besøk gjør dessuten godt for humøret til Amanda. Det letter et par hakk.
Vi dristet oss også en liten tur ut i bilen og på kaffebesøk til bestemor i Eide. Der fikk noen av oss spilt en runde jamb, mens andre av oss fikk smake på diverse leker, pomponger, servietter og kjettinger(!). Var fint! 

Ps. I dag har Ane bestilt tur til henne og meg til Danmark. Så til fredag blir det husmorferie med svipptur til Danmark. KOS! 
 Ps 2. Denne lille familien Hovda har nå bestilt biletter til Spania. Hele juni forsvinner vi ned til varmere strøk! Vi gleder oss! 
Ps 3. Jeg har nå fått avklart at jeg fortsatt er forlover for den besteste av de beste, Kathrine, når hun skal gifte seg! Av en eller annen grunn måtte det avklares. selv om jeg innerst inne håpte at det var MÆ! Og når vi to, fine frøkner, skal på utenlandstur om tre uker, da skal vi prate bryllup! (Og så blir det sikkert litt prat om andre ting også..) SKRAVLE helg med andre ord. Gleder meg til det også jeg! 

Håper dere har hatt en fin helg rundt omkring land og strand!

2 comments:

anne said...

koselig med besøk. Nå har bestefar kommet hjem og vi koser oss med grønnsaksdipp. God natt og god bedring til Amanda

Kristine said...

Lettere, tung snø? Hmm.... Da så;)

Skal si du har mange fine planer fremover!