Sunday, July 27, 2008

Gratulerer og takk!

Temaet for 50års bryllupsdag! Det passet fint. For mine besteforeldre fortjener både gratulasjoner og takk!!
De tok med hele hurven (3barn, 2svigerbarn, 8barnebarn, en forlovet, en forlover m.mann og en søster m. følge = 20stk) til Pan Garden i Åmli. Vi samlet oss der halv 4 lørdag til litt snacks og velkommen. Etterpå fulgte lek og moro i kano, i vannet, på land og under parasollen. Knut, Ove og Sondre moret seg med sandslottbygging og velting av kano da jeg var ombord:) Store gutter kan også leke!
Så var det duket for festmiddag! Det var strålende! Eggerøre og laks etterfulgt av fylt svinekam og trollkrem til dessert. Og så var det tid for taler. Jeg har helt klump i halsen enda. De besteforeldrene mine betyr så mye for alle som var til stede! Det er så flott at de ville feire sammen med alle sammen:) Og jeg tror de var rørt de også! Mange fine taler og velvalgte ord, men også dårlige vitser og våte øyrkroker. Vellykket vil jeg si!

Etter en etterlengtet luftetur var det tid for familieunderholdning. Og gjett om familien kan more seg! Vi hadde sketsjer, leker, sanger, tull og vas, samt litt gamle bilder. Mye latter på alle! Jeg er så glad for at vi, til tross for stoooooore forskjeller, likevel kan trives og ha det gøy sammen en kveld! Bestemor og bestefar fikk selvfølgelig sin dose oppmerksomhet, både i form av skuespill og leker. Den beste var da de skulle fortelle om sitt første kyss. Da var det lett å se at 50år sammen ikke er til hinder for å huske gode minner;)

Vi holdt det gående til midnatt med leker og kake, men da tror jeg mesteparten av oss var fornøyd med dosen.. Vi sov godt:) Søndag hadde vi familiefrokost, før vi dro avsted for å bade og leke på hillestad. Det ble nevnt at jeg kanskje er for gammel til sklier og klatretårn, men man er ikke gammel før man er ung.. eller noe..

Takk, takk og atter takk til Signe og Lars! Dere er fantastiske!!! Det var en flott helg som kommer til å bringe mye ettervarme (siterer bestefar her...:)) Takk igjen. Nå må dere hvile dere litt mine kjære.

3 comments:

Anonymous said...

Jeg kan bare slutte meg til det du skriver, Marte!
Det var en flott helg som vil gi mye ettervarme til oss som var med - og fohåpentligvis også til dem vi var der for å feire.
- og du holdt forresten en kjempefin tale!

Inger said...

Ja, ikke sant. Vi hadde en kjempekoselig flott helg. Denne helga går over i albumen med gode minner. Strålende tale!
Lykke til i ny jobb!

Anonymous said...

Vi er inderlig takknemlig for alt og alle! Gullbruden