Thursday, October 20, 2011

Deilig i syden!

For første gang i mitt korte liv er jeg nå i Spania! Og jeg liker det!! Det er varmt og deilig og digg! Jeg liker det spesielt godt siden jeg kan få ligge bare i bleia og sprelle!! Jøss, tenker jeg da, hvorfor bor mamma og pappa i Norge resten av året??
I går maste mamma om å gå på markedet. Da måtte pappa og jeg værsågod tråkke med. Jeg sov meg gjennom mesteparten, men jeg var godt fornøyd med at mamma shoppa bare til meg da. Fin kåpe og 2 bukser har jeg fått meg (og de trenger jeg jo i kalde (brrr) Norge)!
 Her er jeg på svensken! Der ville absolutt pappa gå. Det forstår jeg heller ikke... Hvorfor reise til Spania for å gå på en svensk restaurant?? Nei, tenke seg til...

Her har jeg fått på meg tante Elisabeth sin bukse. Mamma syns den er såååååå fin. Jeg er enig, fordi den er rosa. Men jeg syns det blir litt mye styr og liker meg som sagt best uten bukse....


Jada... Her er jeg igjen. Gidder ikke smile til fotografen iallefall. Jeg vet hva det der kameraet betyr.. Mamma og pappa gnåler bestandig om den derre smilinga. Jeg smiler når jeg vil og når jeg syns noe er morsomt eller fint å se på. Et svart kamera er definitivt ikke noe å le av...


Her er jeg på cafe i Alicante. Pappa tenker nok på noe viktig her. Jeg har nok med å være skeptisk til storbyen. Er ikke noe for en liten en som meg. Liker meg best i lille LaMata hvor jeg er kjent. Liker stranda der. Og søte Michelle og Erik på Divino. De har jeg snakka med i dag.

Det har vært en slitsom dag, så nå har jeg lagt meg. Mamma og pappa sitter oppe enda. Tenke seg til. Det er jo ferie, de burde ha vært i seng for lenge siden og lada seg opp til jeg skal på ann igjen i morra tidlig. For jeg gidder ikke sove lenge når jeg har fri. Tenker jeg er oppe i seks tida i morra! Seinest.
Og mamma har mast om et marked igjen.. Jeg får vel bare slenge meg med. Kanskje jeg får en kjole eller to:)
Til sist vil jeg bare hilse til store og små der hjemme! Jeg koser meg glugg ihjel, men gleder meg litt til å komme hjem også:) Suss og våte sigle-klemmer sendes nordover

2 comments:

Anonymous said...

Takk Amanda for koselig sydenbrev -Skjønner godt at du digger å være der, men vi gleder oss til å se deg her igjen!! Vi har det i allefall "bleievarmt" i stua - og ingen fotoapparat i bruk :) !!!!!

Hils mamma og pappa.

Kos og klem fra oldene

Anonymous said...

Kjekt å lese at du har det fint i Spania, lille Amanda.
Hege