Friday, October 28, 2011

NEI...! Det er fredag!


Home alone.
Så tenkte jeg.. Skal jeg bare lage meg et ostebrød? Eller ta en skive med leverpostei.. Enkelt og greit. Men så tenkte jeg; NEI. Det er FRÆDDA!!
Dermed ble det foccacia (takk til google og bloggen somminedagerer- denne var GOD). Og så laget jeg aioli. Jeg skjønner ikke hvorfor det klages over at det er så vanskelig. Det er faktisk ganske lett. Bare følg de instruksjoner som blir gitt i oppskriften- så blir det bra. Jeg googlet (bombe) og brukte det beste fra flere oppskrifter (dvs-jeg trikset sånn at det ble tilpasset det jeg hadde i skapet...).
Og dere: dette var deilig!! Nytt på nytt og fræddaskos nå!



Aioli av eggeplommer, hvitløk, sitron og olje.


Putt på litt spekeskinke og grøntfor, så har du et måltid. Og det smakte godt...:) 


Ha en nydelig fræddaskveld fine lesere!

4 comments:

Anonymous said...

så utrolig mye flottere ut enn min banan og farris:)
mamma

Marte said...

du får komme en gang du er frisk, så skal jeg bake sånn til deg:)

Marte said...

Så flink du er, Marte! Så godt ut :) Håper du har det fint og koser deg masse med familien din, stor klem fra Marte

Grandtante Åse said...

Det er viktig å stelle litt godt for seg selv! Det der så virkelig godt ut!
Jeg har spist lasagne hos Kristine og Ove i dag - og det var også godt.