Wednesday, December 21, 2011

De små julegledene...

Nå er det snart jul alle sammen! (Som om dere ikke var klar over det??!) 
Vi har levert pakkene våre hos the Undheims og fått en stor eske med oss tilbake. Nå skal vi snart pakke i bilen og gjøre oss klar for årets julefeiring. Denne gang i Sveio! Julekriblinga i kroppen begynner å ta seg opp og jeg GLEDER meg! 
Men midt i julepakking, gaver, kaker, klesvask og rydding tar jeg  meg en liten kunstpause og legger inn litt stemning her på bloggen! Håper du er i julestemning der du måtte være:)

I love Amaryllis! Og syns egentlig min er spesielt fin i år...:)
Lampa over spisebordet (som mamma har laget) gir så fint lys om kvelden! Trenger nesten ikke julestjerne når vi har denne!!

Julens fineste julegaveinnpakning er fra Ane. Et gavekort skjuler seg blant glitter, julekuler og stas!
Heldige meg!

Her er de ferdige bokhyllene til dere som ikke har fått sett dem. I hjørnet i stua.

Julegave fra mamma ifjor
Her kan jeg lese bøker på nyåret..



Den fine, lille julekrybba jeg hentet med hjem fra Madagaskar er også kommet opp. Den står ved siden av Madonnaene under familie og venner. Hvis du lurer på hvorfor Madonnaen til høyre har bind for øynene er det fordi hun har så skumle øyne... Kanskje jeg en dag legger ut bilde her på bloggen av det, men ikke i dag. Hun er penest slik hun er nå..

Årets adventslys er snart nedbrent.. Denne staken sier to ting: 1:det er snart jul. 2: vi har vært lite hjemme de siste dagene..

Siden julen i år skal tilbringes på andre siden av landet har vi ikke juletre i heimen. Men vi har pyntet med minitrær fra IKEA. Litt julestemning blir det av det også:) I bakgrunnen skimtes vår aller nyeste investering: varmepumpa!
Maud er også hjemme i julestria. Hun hjelper slettes ikke til, men det er kos med litt selskap likevel. Her er hun et sted hun ikke får lov til å være. På kjøkkenbenken. En uskikkelig, men fin julekatt:) 
Det var et innblikk i førjulen hos oss. Ikke så mye julepynt i år, men jeg syns vi har det fint likevel. Det er ikke alle tingene som lager julen, det er de menneskene vi har rundt oss og budskapet julen bringer. Det er Jesus som har bursdag (som en liten gutt sa) og god grunn til å feire syns nå jeg! Ta dere tid til å nyte de små gledene; Slik som et sovende barn, en mann på julegavehandling, reker til kvelds, klesvasken som er nesten tørr, snøen som knaser under føttene, en kopp kakao på cafe, et smil, en rykende varm kaffetår, en julesang, en varm stue, en god venn, en julehilsen, en god mandarin eller et fint minne. Sett deg ned. Drit i det du ikke har rukket, legg beina på bordet og belønn strevet med en kopp kaffe eller te! 

(Om jeg ikke rekker å blogge mer før jul, får jeg si det nå...): 
GOD JUL til alle!

4 comments:

Anonymous said...

SEMNINNGSFULLE INNBLIKK I DET HOVDASKE HJEM!! :)
AKKURAT NÅ FØLGER JEG DITT RÅD: BEINA PÅ BORDET OG SLAPPER AV :)MENS TV-NYHETENE BARE SURRER FORBI!
JULE-CDER ER NESTE!!

BESTEMOR

Tante Åse said...

Tusen takk for koselig blogginnlegg og hyggelig hilsen!
Ønsker dere en veldig fin jul, alle tre.

Kristine said...

God jul og god tur! :)

Ragnhild Mestad said...

God jul til deg også! Du har rett, jula kommer. Det viktigste er å ta seg tid til det viktige!